۱۹ هزار مازندرانی امسال برای حل مشکل به ۳۴ دفتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان مراجعه کردند.

سرهنگ مسعود تقدیسی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: یکی از اهداف و ماموریت‌های مرکز مشاوره آرامش، ایجاد فرصت گفتمان در بستر خانواده به عنوان اولین ایستگاه جامعه است.

وی آموزش مبتنی بر درمان را در مراکز مشاوره پلیس یکی از مهمترین برنامه‌ها برشمرد و افزود: امسال به ۳۴ دفتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان بیش از ۱۹ هزار پرونده ارجاع شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: از این میزان پرونده ارجاعی ۸۱ درصد از پرونده‌ها با تلاش کارشناسان این مراکز منجر به مصالحه و از چرخه قضائی خارج شد.

سرهنگ تقدیسی افزود: مرکز مشاوره برای رفع خلاء ایجاد شده عاطفی و اجتماعی راه اندازی شده و کاهش آمار طلاق به مشاوره قبل از ازدواج مربوط می‌شود و افرادی که به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند، بقای ازدواجشان بیشتر تداوم پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای طرح کاهش طلاق در استان از ابتدای امسال اقدامات ویژه‌ای از سوی مددکاران اجتماعی کلانتری صورت گرفت، گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای و بررسی ۳ هزار و ۲۶۱ پرونده با موضوع اختلاف خانوادگی از جمله این اقدامات بوده که در نتیجه ۷۸% از آن منجر به مصالحه و سازش شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، افزود: برگزاری ۲۴ جلسه کارگاه آموزشی، مهارت‌های زندگی برای خانواده‌ها با مشارکت سرای تداوم شهرداری ساری در مناطق حاشیه شهر و همچنین با مشارکت آموزش وپرورش در سطح مدارس برای دانش آموزان از دیگر اقدامات مرکز مشاوره آرامش است.

سرهنگ تقدیسی از برگزاری ۱۳ جلسه آموزشی برای خانواده‌ها به صورت مشاوره گروهی با موضوع مهارت‌های کنترل خشم، مهارت ارتباط موثر خبر داد و گفت: اجرای ۲۱۱ جلسه در راستای طرح مشاوره فعال برای اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواد‌ها در مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه بسیج و انجمن اولیا و مربیان در مدارس با موضوع آموزش مهارت‌های زندگی از دیگر اقدامات مرکز مشاوره طی سال ۱۳۹۷ بوده که در این جلسات بیش از ۱۷ هزار و ۶۹۸ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

انتهای پیام/آ

استقبال مازندرانی‌ها از مراکز مشاوره پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.