مقبره امامز‌اده عباس (ع) ساری در آستانه بهار غبارروبی شد

آیین غبارروبی و عطرافشانی مقبره امامزاده عباس (ع) شهرستان ساری برگزار شد.

مقبره امامز‌اده عباس (ع) ساری در آستانه بهار غبارروبی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فیاض بخش رییس روابط عمومی اوقاف وامور خیریه مازندران گفت: همه ساله با نزدیک شدن به عید نوروز و اجرای طرح ارامش بهاری همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای تمام سنین و همچنین اسکان موقت و جذب زائران و مسافران این مکان غبارروبی و عطر افشانی می‌شود.

وی افزود: این مراسم غبار روبی و عطر افشانی با قرائت زیارت‌نامه این امامزادگان اجرا شد.

فیاض بخش گفت: یکی از مزار‌های با شکوه و زیبای شهرستان ساری، حرم امامزاده عباس (ع) است که در شرق شهر ساری بلوار امام رضا خیابان امامزاده عباس واقع شده است.

رییس روابط عمومی اوقاف وامور خیریه مازندران افزود: در این بارگاه مقدس، محمد، حسن و عبدالله مدفون هستند که می‌توان به شخصیت اصلی آن امامزاده عباس (ع) اشاره کرد.

وی گفت: امامزاده عباس (ع) راوی حدیث و مفسر قرآن بود که در زمان امام هادی (ع) به دنیا آمد و در عصر غیبت صغرای امام زمان (عج) به شهادت رسید.

وی افزود: نسب شریف امامزاده عباّس (ع) «االعبّاس بن محمّد بن القاسم بن حمزه بن امام موسی الکاظم (ع)» که با سه واسطه به امام موسی کاظم (ع) منتهی میشود.

رییس روابط عمومی اوقاف وامور خیریہ مازندران گفت: در تأیید شجره امامزاده عبّاس (ع) امام فخر رازی در کتاب الشجره المبارکه صفحه ۱۱۰ و ۱۱۱ و عمیدی دانشمند نسب شناس در کتاب المشجّر الکشاف جلد یک صفحه ۱۳۴ و کتاب تفسیر القمی جلد یک صفحه ۱۷ و آیة الله العظمی خویی در کتاب معجم رجال الحدیث جلد ۹ صفحه ۲۳۹ از این شخصیت بزرگوار یاد می‌کنند.

فیاض بخش افزود: امام فخر رازی در کتاب الشجره المبارکه صفحه ۱۰۹ فرزندان امامزاده عباس را حسن، زید و جعفر مکنی به ابومحمد معرفی میکند. همچنانکه در کتیبه صندوقی که در داخل ضریح بر روی مزار این چهار امامزاده قرار دارد نوشته شده است، درکنار امامزاده عبّاس (ع) حسن و زید و محمد مدفون است.

انتهای پیام/آ

استقبال از بهار در امامزاده عباس ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار