آخرین وضعیت سیل در مازندران

ادامه امدادرسانی نیرو‌های امدادرسان در مناطق سیل زده مازندران

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران از ادامه امدادرسانی نیرو‌های امدادرسان در مناطق سیل زده استان خبر داد.

ادامه امدادرسانی نیرو‌های امدادرسان در مناطق سیل زده مازندراناحمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو باخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،به بازدید از مناطق سیل زده شرق استان در شهرستان بهشهر اشاره کرد و گفت: بارش باران که از دو روز گذشته در مازندران آغاز شده بود به تاسیسات زیربنایی شهرستان‌های، ساری، میاندورود، سوادکوه، سیمرغ، بابل، بهشهر، گلوگاه و نکا خسارت زد.

وی با بیان اینکه به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های تجن، نکارود وتلار این مناطق دچار سیلاب شدند، افزود: حجم آب اندکی فروکش کرده و خدمات رسانی به مردم سیل زده سرعت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، با بیان اینکه مناطق سیل زده بهشهر در پایین دست مشکلی ندارند، گفت:مناطق بالادست این شهرستان در بخش راه و برق دچار مشکل بودند که نیرو‌های اداره کل برق و راه در حال تعمیرات و بازسازی مسیر راه و خطوط برق هستند.

احمدی با بیان اینکه تمامی راه‌های بهشهر باز است، افزود: برق ۵۳ منطقه بهشهر بر اثر سیلاب دو روز گذشته قطع شد که امروز با کمک نیرو‌های اداره برق شهرستان برق ۳۰ منطقه وصل شد و ۲۳ منطقه دیگر نیز در حال وصل است.

وی با بیان اینکه مناطق پایین دست بهشهر در روستا‌های حسین آباد و زاغمرز آبگرفتگی داشت، گفت: با کمک تیم‌های امدادی هلال احمر و ستاد بحران استانداری آب منازل تخلیه شد.

وی به رانش زمین در منطقه هزار جریب نکا نیز اشاره کرد و گفت:: راه‌های این مناطق مسدود است و راهداران در حال بازگشایی مسیر هستند.

وی افزود: راه‌های روستایی حسن آباد و تازه آباد به گهرباران بر اثر سیلاب بسته شده بود هم اکنون سطح آب پایین آمده است و با کمک نیرو‌های مردمی، هلال احمر و نیرو‌های امدادرسان بازگشایی شد و تردد در آن انجام می‌شود.

احمدی گفت: دراین مناطق نیرو‌های هلال احمر استان در حال توزیع موادغذایی و آب معدنی برای پیگشیری از بیماری‌های احتمالی از آلودگی آب در منطقه است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود:در شهرستان میاندورود مناطق روستایی جناسم و بالادست راه‌های دسترسی که به دلیل بارش باران و ریزش سنگ و برف مسدود شده بود هم اکنون باز است و تردد در این مسیر‌ها به سختی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید :  امدادرسانی به ۶ هزار و ۵۱ مازندرانی گرفتار سیلاب دو روز گذشته


وی به طغیان رودخانه تجن اشاره کردو گفت: سیلاب به روستا‌های جاده دریا خسارت وارد و سبب آبگرفتگی واحد‌های مسکونی، زمین‌های شالیزاری و باغ‌ها این مناطق شده است و هم تردد در این روستاها جریان دارد.

احمدی افزود: بارش برف در منطقه چهاردانگه سبب شد تا برق حدود ۳۰ روستای این منطقه قطع است و ادوات راهداران در این منطقه ارسال شده است و در حال بازگشایی مسیر دسترسی هستند تا اکیپ‌های اداره کل برق خطوط برق را وصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران بیان اینکه سیلاب در سیمرغ فروکش کرده است و روند امدادرسانی سرعت گرفته است، گفت:هم اکنون کارشناسان بیناد مسکن انقلاب اسلامی و دستگاه اجرایی برای براورد خسارت در این منطقه مستقر هستند.

وی افزود:روستای انارمرز در شهرستان جویبار نیز دچار آبگرفتگی شده بود نیز با کمک نیرو‌های امدادی و ایجادکانال انحرافی آب‌های اضافه از سطح روستا تخلیه شد و سطح آب هم اکنون در این منطثه نیز فروکش کرده و وضعیت بهتره شده است.

وی به قطع موقت پل ارتباطی سوادکوه شمالی اشاره کردو افزود: از پل موقت در نارنج بن تردد انجام میشود.

وی گفت: تمامی راه‌های ارتباط سوادکوه باز است، اما به دلیل ریزش سنگ شاهد رانش زمین و مسدود شدن موقتی این مسیر در طول روز می‌شویم که ماموران راهداری و پلیس راه برای بازگشایی در کمترین زمان ممکن در این منطقه مستقر هستند.

احمدی افزود: راه‌های روستایی گلوگاه در مناطق بالادست به دلیل شدت بارندگی مسدود شده بود با کمک راهداران و نیرو‌های داوطلب مردمی باز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، با بیان اینکه همه دستگاه‌های خدمات رسان، سپاه و نیرو‌های بسیجی اکنون پای کار آمدند، افزود: وضعیت امروز نسبتا مطلوب است.

وی  با اشاره به تداوم تلاش‌ها برای امدادرسانی و رفع مشکلات مناطق سیل زده استان گفت: در مرحله نخست با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در مرحله بعد با اولویت قرار گرفتن تاسیسات زیربنایی، آب، برق، گاز، درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد شهر‌های آسیب دیده در سیل اخیر به لحاظ این خدمات مشکلی ندارند.

وی گفت: حداکثر تا ۴ روز آینده میزان دقیق خسارت‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی، خسارت منازل مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/آ

سیل به روستاهای مازندران  خسارت وارد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار