به منظور جلوگیری از وقوع حملات تروریستی

فروش سلاح‌های تهاجمی و نیمه‌خودکار در نیوزیلند ممنوع شد

پس از حمله تروریستی مرگبار اخیر در نیوزیلند، نخست‌وزیر این کشور از ممنوعیت فروش سلاح‌های تهاجمی و نیمه‌خودکار خبر داد.

فروش سلاحهای تهاجمی و نیمه‌خودکار ممنوع شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد فروش انواع سلاح‌های تهاجمی و نیمه‌خودکار  در این کشور ممنوع شده و این قانون تا سه هفته دیگر اجرایی خواهد شد.

پس از حمله تروریستی اخیر، نخست‌وزیر نیوزیلند روز پنج‌شنبه در یک نشست با اعلام این خبر تصریح کرد: «فروش انواع سلاح‌های خودکار و نیمه‌خودکار و هر اسلحه‌ای که بتوان به آن سلاح تهاجمی گفت و یا هر اسلحه‌ای که امکان تبدیل شدن به سلاح تهاجمی را داشته باشد، ممنوع خواهیم کرد».

وی همچین افزود: «این اقدام صرفاً آغاز مجموعه کاری است که انجام خواهیم داد. ممنوعیت فروش سلاح‌های تهاجمی در راستای منافع ملی و امنیت کشور است تا از وقوع دوباره حمله تروریستی در کشورمان جلوگیری کند». به گفته آردرن، قانون منع فروش سلاح‌های تهاجمی از روز ۱۱ آوریل اجرایی خواهد شد.

در حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند در روز جمعه دست‌کم ۵۰ نفر به شکلی وحشیانه کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. برنتون هریسون تارنت، تبعه ۲۸ ساله استرالیایی به اتهام قتل ۵۰ نفر و زخمی کردن ده‌ها نفر دیگر دادگاهی شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار