مردم مهمان نواز و مسئولان خاش سیستان و بلوچستان در آستانه فرا رسیدن نوروز با برپایی سیاه چادر‌های فرهنگی ویژه راهنمایی و پذیرائی از مسافران به استقبال مهمانان نوروزی از سراسر کشور رفتند.

مردم و مسئولان خاش به استقبال مهمانان نوروزی رفتندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیاه چادر فرهنگی و ایستگاه ایمنی به همت جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های دست اندرکار با هدف ارائه خدمات بهتر به مسافران و نمایش فرهنگ غنی و آداب و رسوم مردم بلوچ برپا شده است.

فرماندار خاش سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در ۱۲ نقطه از این شهرستان سیاه چادر‌های نوروزی برپا شده و مردم منطقه به صورت خودجوش خود را برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده کرده اند.

حمیدالدین یوسفی افزود: این کمپ‌ها و مکان‌های استقبال در مبادی ورودی شهر‌های خاش، نوک آباد، ایرندگان و کوهستان تفتان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خاش امسال سرشار از نعمت بارش برف و باران بوده و سرسبزی و نشاط به طبیعت هدیه شده انتظار می‌رود گرشگران این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خودشان انتخاب کنند.

فرماندار خاش ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم گردی، مراکز خدماتی، صنفی و دستگاه‌های امدادی و ... با تمام توان در اختیار مسافران نوروزی خواهند بود.

وی بیان کرد: ستاد‌های اسکان و استقبال از مهمانان نوروزی از مدت‌ها قبل فعال شده اند.

شهرستان خاش سیستان و بلوچستان با داشتن چشم اندز‌ها و جاذبه‌های دیدنی و منحصر به فرد از جمله قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان (بام شرق ایران)، گل فشان طبیعی پیرگل، ارتفاعات پنج انگشت، بیرک و سیاه بندان، رودخانه‌ها و دره‌های کاروندر و ایرندگان، درختان سرو دهپابید و سنگان، غار چاهک تفتان، چشمه‌های آب سرد و گرم تفتان و آثار تاریخی متعدد مانند قلعه‌های حیدرآباد، کمال آباد و ایرندگان، برجک قدیمی بلو در گوهر کوه، بازارچه سرپوشیده، مسجد جامع و مناره زیبای آن و خیلی از موارد دیگر از مناطق بسیار مهم و جذاب بوده که زمینه جذب مسافران و گردشگران را دارد.

جاذبه‌های زیبا و دیدنی خاش در انتظار مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/ع

مردم و مسئولان خاش به استقبال مهمانان نوروزی رفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار