آخرین وضعیت سیل در سیمرغ

پرداخت خسارت معیشتی به سیل زدگان سیمرغ از روز شنبه

فرماندار شهرستان سیمرغ از پرداخت دو میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی به سیل زدگان این شهرستان ار روز شنبه سوم فروردین خبر داد.

مجتبی حبیب نژاد روشن فرماندار شهرستان سیمرغ در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به پرداخت کمک معیشت بلاعوض به خسارت دیدگان سیلاب سه روزگذشته در شهرستان سیمرغ اشاره کرد و گفت:دو میلیون تومان کمک معیشت بلاعوض روز شنبه سوم فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار‌های سیل زده واریز میشود.

وی افزود: براورد‌های نهایی میزان خسارت به زمین‌های کشاورزی، واحد‌های مسکونی، دامداری‌های این شهرستان شنبه سوم فروردین باجمع بندی اطلاعات اداره کل جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن استان اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان سیمرغ با بیان اینکه با آغاز وقوع سیلاب ۱۲ تیم امداد، نجات و خدمات رسان در این شهرستان مستقر شد، گفت: سیل به بخش‌های مرکزی و غربی و روستا‌های این شهرستان خسارت وارد کردو سبب آبگرفتگی معابر و واحد‌های مسکونی و زمین‌های کشاورزی شد.

حبیب نژاد روشن با بیان اینکه با مشارکت تیم‌های امدادی هلال احمر، دهیارهاو شورا‌ها و گروه‌های مردمی وضعیت در این شهرستان تا حدودی عادی شده است، افزود:برق این شهرستان در زمان وقوع سیلاب و آبگرفتگی واحد مسکونی و جلوگیری از خطر برق گرفتگی قطع شده بودکه هم اکنون این مشکل حل شد.

وی به خسارت شبکه آب این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تشکیل تیم ویژه متشکل از ۸۰ نیروی متخصص شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی بعد از ۱۸ ساعت تمامی مناطق این شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

وی افزود: شهرستان سیمرغ در پایین دست حوزه آبریز استان قرار دارد و در هنگام وقوع سیلاب با حجم زیادی از روان آب‌ها و رسوبات از بالادست مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان سیمرغ به نبود مهندسی ساخت وساز در حاشیه رودخانه اشاره کرد و افزود: امسال مهندسی درستی در رودخانه‌ها استان بخصوص در این شهرستان در زمینه بهسازی و لایروبی رودخانه انجام شد.

حبیب نژاد روشن جلوگیری از ساخت وساز در حاشیه و بستر رودخانه‌ها مورد تجاوز قرار گرفته است در دستور کار دستگاه‌های نظارتی استان قرار دارد، افزود: اگر بهسازی ولایروبی رودخانه بطور کامل انجام شودمیزان خسارت در هنگام وقوع سیلاب کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی گفت: گروه‌های ارزیاب جهادکشاورزی و بنیاد مسکن استان در منطقه مستقر هستند و خسارت‌های ناشی از سیل برای پرداخت خسارت وغرامت به سیل زدگان ثبت می‌کنند.

وی افزود: شهروندان متاثر از سیل سه روز گذشته می‌توانند با مراجعه به بخشداری‌ها، شهرداری و فرمانداری شهرستان سیمرغ نسبت به ثبت میزان خسارت به زمین‌های کشاورزی، مسکن اقدام کنند.

 


بیشتر بخوانید:  ۴ راه روستایی میاندورود همچنان مسدود


 

فرماندار شهرستان سیمرغ از تخریب ۵۰۰ هکتار از مزارع توت فرنگی این شهرستان خبر داد وگفت: به اراضی توت فرنگی این شهرستان ۱۰ تا ۱۰۰ درصد و اراضی کشت پاییزه شامل گندم و کلزا خسارت وارد شد.

حبیب نژاد روشن افزود: محدوده مرکزی و محدوده ضلع غربی شهر دچار خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی شد به طور در برخی مناطق چندین خانه مسکونی به طور کامل تخریب شد.

وی گفت: در قسمت ضلع شرقی شهرستان سیمرغ نیز روستا‌های دچار سیلاب ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شد.

انتهای پیام/آ

پرداخت کمک معیشت به سرپرست‌های خانوار‌های سیل زده

برچسب ها: نوروز ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار