افزایش ورود مسافران نوروزی به میبد/ حسینیه‌های میبد به ظرفیت ستاد اسکان شهرستان افزوده شد

جانشین ستاد خدمات سفر میبد گفت: با توجه به افزایش ورود مسافران نوروزی به این شهرستان چندین حسینیه و سالن ورزشی به ظرفیت اسکان برای اقامت گردشگران داخلی افزوده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علیرضا ابوالحسنی جانشین ستاد خدمات سفر میبد گفت: : با توجه به افزایش تعداد سفر‌های نوروزی در اولین شب سال ۱۳۹۸  به میبد و استان یزد با هماهنگی و آمادگی قبلی تعدادی حسینیه و سالن‌های ورزشی که دارای شرایط مناسبی برای اقامت مسافران است، به ظرفیت مدارس و نمازخانه‌های مدارس افزوده شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل ستاد خدمات سفر شهرستان برای استقبال و خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی تصریح کرد: ورود مسافران به میبد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد که انتخاب میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو می‌تواند یکی از دلایل آن باشد.

میبد به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت استان با پنج هزار و ۸۴ کیلومترمربع وسعت یک‌سوم آن شامل باغ‌های هم پیوند و بافت تاریخی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ هکتار به عنوان شهری تاریخی و گردشگری محسوب می‌شود.

میبد تک بنا‌های تاریخی مانند نارین قلعه، برج کبوتر خانه، یخچال، چاپارخانه، قلعه مهرجرد، آسیاب دو سنگی محمدآباد، کاروانسرای شاه‌عباسی، آب انبارکلار، آب انبار حاجی علی محمد، حمام یخدان، قلعه بارجین و غیره دارد.

 زیلو، کاربافی، سفال، نقاشی روی سفال، موتابی و  خراطی صنایع دستی میبد  است.

از جمله بومگردی‌ها می‌توان به مزرعه کلانتر، ده آباد وغیره  نیز هتل و رستوران‌های سنتی موجود در بافت قدیمی شهر و روستا‌ها با تلفیقی از ساختار سنتی و نوین هر ساله در ایام نوروز و همچنین در طول سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

این شهرستان ۳۰۰ اثر ثبتی، ۲۶۳ اثر غیرمنقول، ۱۰ اثر منقول، ۹ اثر قدیمی و ۱۸ اثر ناملموس و ۹ موزه دارد.

از میان ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور، ابرکوه، میبد و تفت در استان یزد قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ی

حسینیه‌های میبد به ظرفیت ستاد اسکان شهرستان افزوده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار