دست ساخته‌های هنرمندان صومعه سرایی به نمایش گذاشته شد.

گشایش نمایشگاه صنایع دستی در صومعه سرابه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروز و ورود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به نقاط مختلف استان، جمعی از هنرمندان شهرستان صومعه سرا دست ساخته، صنایع دستی، شیرینی جات و سوغات استان را در نمایشگاهی عرضه کردند.

نمایشگاه صنایع دستی و همچنین پایگاه سلامت و ایمنی جمعیت هلال احمر در میدان انتظام شهر صومعه سرا راه اندازی شده است.
این نمایشگاه که تا ۱۵ فروردین ماه دایر است مسافران و گردشگران می‌توانند ضمن آشنایی با صنایع دستی استان به ویژه بومی صومعه سرا همچنین سوغاتی مورد نیاز خود را نیز از این نمایشگاه تهیه کنند.

صنایع دستی، شیرینی جات و سوغات گیلان در ۶ غرفه عرضه شده است.

صنایع دستی استان گیلان شامل گلیم بافی، سرامیک سازی، بامبوبافی، مرواریدبافی (سبدبافی) قلاب دوزی، نازک کاری چوب، چموش دوزی، تولیدات دست بافت، معرق و مینیاتور و فرش بافی  است  که از میان آن‌ها حصیربافی که با ساقه گیاه لی (گیاه مرداب) و صوف انجام می‌شود، سرامیک سازی و تولیدات دست باف خاص صومعه سرا است.

صومعه سرا از شهرستان‌هایی است که در غرب گیلان واقع شده و از شمال به بندرانزلی و از جنوب شهرستان فومن و از شرق به شهرستان‌های رشت و شفت و از غرب به شهرستان‌های ماسال ورضوانشهر محدود است که قرارگیری بر روی شاهراه ارتباطی و جاده بین‌الملل به ویژه در منطقه ضیابر سبب شده سال‌ها به عنوان قطب حمل و نقل غرب گیلان محسوب شود.

 

انتهای پیام/م.ع

نمایشگاه صنایع دستی در صومعه سرا دایر شد

برچسب ها: نمایشگاه ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.