شومر: نباید به کاخ سفید اجازه داد در هیچ یک از بخش‌های گزارش مولر دخالت کند

رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا خواستار اطلاع پیدا نکردن رئیس جمهور این کشور و وکلای او از مضمون گزارش بازرس ویژه پرونده تبانی با روسیه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره، سناتور چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا، خواستار اطلاع پیدا نکردن دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، و وکلای او از مضمون گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه درباره ارتباط ستاد تبلیغاتی ترامپ با روسیه، شد.

او در بیانیه مشترک با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، که شومر آن را قرائت کرد خواستار انتشار گزارش رابرت مولر شد و تاکید کرد دونالد ترامپ و وکلای او نباید از قبل، از نتیجه گزارش رابرت مولر اطلاع پیدا کنند.

شومر افزود: تحقیقات رابرت مولر متمرکز بر سوالاتی درباره شفافیت در دموکراسی آمریکا و تاثیرگذاری طرف‌های خارجی در انتخابات، متمرکز شده است. دادستان آمریکا باید گزارش رابرت مولر را به صورت علنی منتشر کند. دادستان باید اسناد به دست آمده را در اختیار کنگره قرار دهد. نباید به کاخ سفید اجازه داد در هیچ یک از بخش‌های مربوط به اسناد و شواهد موجود در این گزارش که باید منتشر شود، دخالت کند.

این در حالی است که رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، خواستار آگاهی یافتن از نتایج تحقیقات مولر، پیش از انتشار عمومی آن شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار