اظهارات تند ماهاتیر محمد علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی

یک روز پس از اعلام حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه، نخست‌وزیر مالزی این رژیم را هدف حملات لفظی خود قرار داد.

حمله لفظی تند ماهاتیر محمد علیه اشغالگری رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی‌شفق، «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی، می‌گوید کشورش با تمام کشور‌های جهان به جز رژیم صهیونیستی روابط دوستانه‌ای دارد.

محمد که اکنون در سفری ۳ روزه در پاکستان به سر می‌برد روز جمعه در اسلام‌آباد با بیان این که رژیم صهیونیستی «دولت دزدان» است تأکید کرد: «ما علیه یهودی‌ها نیستیم، اما به علت اشغال فلسطین نمی‌توانیم اسرائیل را به رسمیت بشناسیم».

او در خصوص غیرمشروع‌بودن رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «نمی‌توان زمین‌های دیگران را تصاحب کرد و دولت تشکیل بدهید، این کار مانند دولت راهزنان و دزدان است».

این اظهارات تند نخست‌وزیر مالزی یک روز پس از اعلام می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری رسماً حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه اعلام کرد. این اقدام سوال‌برانگیز ترامپ با واکنش‌های شدید اکثر کشور‌های جهان روبرو شد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در حساب توییتر خود اعلام کرد زمان آن رسیده است که این کشور حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به طور کامل به رسمیت بشناسد.

او در حساب توییتر خود نوشت: پس از ۵۲ سال، زمان آن رسیده که آمریکا به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد که این مسئله اهمیت امنیتی و استراتژیک بسیار زیادی برای اسرائیل و ثبات منطقه‌ای دارد.

دقایقی بعد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ذوق‌زدگی از این تصمیم ترامپ در توییتر خود نوشت: در زمانی که ایران به دنبال آن است که از سوریه به عنوان سکویی برای نابودی اسرائیل استفاده کند، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی شجاعانه حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخته است. ممنون، رئیس‌جمهور ترامپ.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
عرب واقعی شمایی. سران عربی مایهٔ ننگ اعرابند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
افرين بر اين مرد ازاده
آخرین اخبار