آخرین وضعیت مناطق سیل زده مازندران پس از ۶ روز

بخشی از مشکلات آب و فاضلاب، گاز و برق مناطق سیل زده مازندران پس از ۶ روز مرتفع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبداللهی مدیرعامل آبفای مازندران با بیان اینکه ۲۲۳ روستا‌ی استان در روز‌های اول وقوع سیل با قطع آب روبرو شدند، گفت: مشکل قطع آب در شهر‌های سیمرغ، جویبار، بابل و ساری رفع و آبرسانی به مشترکان انجام شد.

وی افزود: با وقوع سیل در ۱۲ شهر مازندران تاسیسات آبرسانی استان از گلوگاه تا نور با آسیب جدی روبرو شد که با ورود نیرو‌های فنی مشکل قطع آب در شهر‌های یادشده رفع شد.

عبداللهی گفت: از کارافتادن پمپ‌های سانتریوژ و غرقاب شدن ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌ها و تابلو‌های برق ایستگاه مرکزی سیمرغ سبب قطع آب شد که با بکارگیری غواص‌های فنی عملیات تعویض پمپ‌ها انجام و آبرسانی به مناطق شهری مرکزی به حالت عادی بازگشت.

مدیرعامل آبفای شهری و روستایی مازندران افزود: در بخش آب و فاضلاب روستایی وصل آب آشامیدنی در ۲۴ ساعت اولیه انجام شد و هم اکنون مشکلی در تامین آب روستا‌های استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضرآبرسانی با تانکر‌ها و پر کردن مخازن آبی در بابل انجام می‌شود، گفت: در شهر بابل و بابلسر وقوع سیل در شهرهارا نداشتیم، ولی به دلیل کدر بودن بالای آب در سد البرز نیز ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب از مدار دسترسی خارج شد تا با ارائه آب با کیفیت به مردم شهر‌های گروه الف. مدیریت مناسبتری انجام شود.

 


بیشتر بخوانید:  توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته‌های غذایی در میان متاثرین از سیلاب


 

مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به مصرف هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب مصرفی مورد نیاز مردم شهر بابل گفت: در بابل با استفاده از ۲۲ تانکر آبرسانی و جریان هزار لیتر بر ثانیه آبرسانی در مدار آبی انجام می‌شود و با عادی شدن اوضاع و کاهش کدورت آب سد البرز قطع مقطعی نیز نخواهیم داشت.

عبداللهی افزود:تامین آب آشامیدنی در بندپی شرقی و غربی بابل هم وجود ندارد و در مناطق کوهستانی هزارجریب نکا و بهشهر به دلیل وجود رود‌ها و چشمه‌ها مشکلی در تامین آب مورد نیاز ساکنان آن مناطق نداریم.

برقراری اتصالات گاز در ۹۵ درصد ازمنطقه قائمشهر

احمدپور مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به آسیب دیدگی برخی از اتصالات گاز درمنطقه قائمشهر و افت فشار گاز بر مدیریت مصرف گاز در این مناطق توصیه کرد.

وی افزود: سیل درمناطق کیاکلا تاسیسات گازی را با خطر روبرو کرد، اما قطعی گاز نداشتیم.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: در قائمشهر با توجه به طغیان رودخانه تلار خط لوله نغذیه ۱۲ اینچ با فشار ۲۵۰ پوند که سه متر پایینتر از بستر رودخانه بود نیز براثر شدت آب رفتگی رودخانه سبب پارگی لوله گاز شد و گاز ۵۳ روستا را در منطقه را تحت تاثیر قرار داد وبلافاصله تیم بحران به ترمیم لوله اقدام کردند.

احمدپور افزود: ۱۲ نقطه لوله گاز دراین منطقه اتصال داده شد واکنون گاز ۹۵ درصداز مشترکان درجاده نظامی وصل است.

وی گفت: با تلاش نیرو‌های امداد وبحران شرکت گاز درمنطقه تلاربا ترمیم اتصالات گاز ۲ نقطه دیگر امروز برقرار می‌شود.

 


بیشتر بخوانید:  برای جلوگیری از تکرار سیل باید تدابیر ویژه در نظر گرفته شود



قطع برق در مازندران نداریم

شهابی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران گفت: قطع برق در مازندران نداریم و تنها در ۲۰ روستای مناطق صعب العبور یا جمعیت کم قطع برق وجود دارد.

وی با بیان اینکه ماموران خرابی برق در مناطق هزارجریب نکا و بهشهر به محض بازشدن راه برق این مناطق را وصل می‌کنند، افزود:برق دو روستا در هزارجریب، ۲ روستا در آلاشت و یک سایت مخابراتی وصل شده است.

شهابی با اشاره به خسارت ۶ میلیارد تومانی به تاسیسات برقی مناطق سیل زده گفت:با عادی شدن اوضاع اصلاح و استحکام سازی تاسیسات برقی نیز انجام می‌شود.

 


بیشتر بخوانید:  تخلیه آب ۶۶۵ واحد مسکونی در مناطق سیل زده مازندران


 

مازندران همچنان در آماده باش

رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران گفت:: با توجه به پیش بینی بارندگی در دو روز آینده در مناطق کوهستانی شرقی استان همه نیرو‌های امدادی، خدماتی و راهداری در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه امداد رسانی به مردم مناطق هزارجریب نکا و بهشهر با قوت ادامه دارد افزود: به دلیل بسته بودن راه روستایی در مناطق صعب العبور امداد رسانی با کندی روبرو بود که با ورود نیرو‌های راهداری تلاش می‌شود در ارتفاعات راه‌های روستایی مناطق صعب العبور امروز باز شود.

رازجویان گفت: در روز‌های اولیه وقوع سیل در مازندران ۵ روستا به صورت کامل تخلیه شدند و ۴ روستا هم به صورت نیمه تخلیه درآمدند که با عادی شدن شرایط امکان بازگشت به روستا وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: اسکان موقت ۷۰۰ نفراز سیل زدگان تاکنون انجام شد و پاکسازی معابر هم انجام می‌شود.


انتهای پیام/آ

برچسب ها: نوروز ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار