اعتکاف، بیمه کننده جوانان در برابر آسیب های فرهنگی و اخلاقی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اعتکاف جوانان را در برابر آسیب های فرهنگی و اخلاقی بیمه می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در مراسم اعتکاف دانشجویی مسجدرسول اعظم (ص) که در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب کبری (س) و بیان اینکه حضرت زینب (س) نماد ایستادگی خستگی‌ناپذیر و تکلیف‌مدار است، گفت: نقش آن بانوی بزرگوار در پاسداری از دستاورد‌های قیام حسینی و انتقال پیام عاشورا به جامعه اسلامی بی‌بدیل و استثنایی است.

وی افزود: بدون تردید بی‌حضور حضرت زینب (س) پیام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در معرض خطر فراموشی و تحریف قرار می‌گرفت. اهمیت انتقال پیام را در دوران انقلاب اسلامی از نزدیک نظاره کردیم.

شفیعی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که نظام سلطه چگونه تلاش می‌کند انقلاب اسلامی را با ناکامی و انحراف در مسیر و عدم دستیابی به آرمان‌ها گرفتار کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار داشت: اهتمام همه ما باید در حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی و حرکت جامعه در مسیر صحیح و درست و به سوی آرمان‌های امام و شهیدان باشد.

وی تصریح کرد: نقش مهم بیانیه "گام دوم انقلاب" دقیقا در همین جا فهمیده می‌شود و به همین دلیل باید آحاد مختلف جامعه به ویژه نخبگان و گروه‌های مرجع به آن بپردازند، زیرا مادامی که در مسیر درست حرکت می‌کنیم اگر چه با فراز و نشیب‌های زیادی رو به رو می‌شویم، اما به قله نزدیک شده و از نصرت الهی برخوردار و بهره‌مند خواهیم بود و بر اساس وعده‌ی الهی پیروزی از آن مومنان و  جبهه توحید است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تجلیل از شهیدان مدافع حرم، بیان داشت: امروز و در سالروز وفات حضرت زینب (س) مفتخریم که مجاهدان ایرانی و غیرایرانی با دفاع از حرم آن بانوی بزرگ اجازه ندادند جنایت وهابیون در تخریب بقیع تکرار و حرم محترم آن اسوه شکیبایی و پایداری برقرار و سربلند قبله دل‌ها میلیون‌ها عاشق و شیفته قیام حسینی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی برپایی اعتکاف را از سنت‌های مبارک پیامبراکرم (ص) و احیای آن را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اذعان داشت: اعتکاف به ویژه برای نسل جوان دارای آثار و نتایجی سازنده است که جامعه را در برابر آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی بیمه می‌کند و در ساختار شخصیت نوجوانان و جوانان بسیار برکت آفرین است.

۴۶۰ مسجد در سطح استان ویژه خواهران و برادران میزبان معتکفانی از جنس آسمانی بودند تا بتوانند توشه‌ای برای دنیا و آخرت خود جمع کنند. از این تعداد ۲۸۰ مسجد خوزستان ویژه اعتکاف برادران و مابقی نیز مربوط به خواهران بود.

انتهای پیام/ ن

اعتکاف در اهواز

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار