رئیس میراث فرهنگی بیرجند گفت: غرفه‌های فروش صنایع دستی در شهرستان بیرجند نسبت به سال گذشته در ایام نوروز ۵۰ درصد افزایش دارد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ فولادی رئیس میراث فرهنگی بیرجند در حاشیه بازدید فرماندار بیرجند از مجموعه باغ جهانی اکبریه و بازارچه صنایع دستی شهرستان گفت: برای نوروز سال ۹۸ در چهار نقطه شهر بیرجند نوروزگاه داریم که از آن جمله می‌توان به باغ اکبریه، قلعه تاریخی بیرجند، روستای حسین آباد سادات در محل ورودی به بیرجند از کرمان و اصفهان اشاره کرد.

وی افزود: غرفه‌های فروش صنایع دستی در شهرستان بیرجند نسبت به سال گذشته در ایام نوروز ۵۰ درصد افزایش دارد که این غرفه‌ها در محل‌هایی چون بازارچه اکبریه، قلعه بیرجند و باغ و عمارت رحیم آباد است.

فولادی ادامه داد: در نوروز ۹۸ در ۶ نقطه شهر بیرجند ۶۸ غرفه فروش صنایع دستی داریم.

رئیس میراث فرهنگی بیرجند با اشاره به ثبت جهانی خراشاد افزود: از این جهت در نوروز سال ۹۸ هم نوروزگاه و هم غرفه‌های فروش صنایع دستی را در روستای خراشاد داریم.

وی بیان کرد: در نوروزگاه‌ها برنامه‌هایی چون موسیقی مقامی، اجرای آداب و روسم نوروزی خراسان جنوبی و شهر بیرجند و سایر برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

فولادی اظهار کرد: سیاست‌گذاری میراث‌فرهنگی برای نوروز ۹۸ هدایت و معرفی آثار تاریخی و باستانی مغفول مانده و مکان‌ها و آثاری است که ثبت ملی و جهانی شده است.

رئیس میراث فرهنگی بیرجند یادآور شد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی و شهر بیرجند در مسیر عبور بسیاری از مسافرانی است که در ایام نوروز قصد زیارت مشهد الرضا (ع) را دارند، آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستیم.

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.