با حضور وزیر کشور؛

معاون اول رییس جمهور: کاری جز رفع دغدغه مردم نداریم

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به آلام مردم استان گلستان گفت همه تلاش ما در دولت این است که دغدغه مردم را بر طرف کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،اسحاق جهانگیری شنبه شب در نشست هماهنگی مدیریت بحران استانداری گلستان اظهار داشت: مردم از ما مسئولان باید پیام وحدت دریافت کنند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به آلام مردم استان گلستان گفت که شرایط مردم سیل زده سخت است و همه تلاش ما در دولت این است که زندگی آن ها از این شرایط خارج و به حالت عادی بازگردد و البته کاری جز رفع دغدغه مردم نداریم.

وی گفت: تمام امکانات نظام در سطح استان گلستان و حتی از استان های همجوار برای حل مشکل سیل زدگان بکار گرفته خواهد شد.
معاون اول رییس جمهوری افزود: تصمیم دولت هم این است که تسهیلات کافی برای مسکن و کشاورزی اختصاص دهد تا سیل زدگان از مشکلات گذر کنند.

وی ادامه داد: کشور ما حادثه‌خیز است و تقریباً همه حوادث طبیعی و غیرمترقبه در کشورمان اتفاق می‌افتد و در زلزله شاهد تخریب و تلفات سنگین انسانی و مالی بودیم که آخرین مورد آن در استان کرمانشاه رخ داد که بسیار ناراحت‌کننده بود و خسارات بسیاری به منازل مسکونی و زیرساخت‌ها وارد شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توان ادعا کرد که درس‌هایی که از زلزله کرمانشاه گرفتیم موجب شود که دیگر تلفات و اتفاقات تلخ آن تکرار نشود، بیان کرد: تاکنون سیل که اینگونه ماندگار باشد وجود نداشت و عموماً سیل‌ها در مقطع زمانی کوتاهی عبور می‌کرد و خساراتی هم بر جای می‌گذاشت.

جهانگیری گفت: در حوادث مشابه باید پیشگیری‌هایی انجام شود و در این حادثه ابهاماتی از سوی مردم و مسؤولان مطرح می‌شود که باید گروه کارشناسی دقیقی این مسأله را رسیدگی کند و حال که سیل با این وسعت اتفاق افتاد باید بررسی شود که آیا امکان داشت از شدت و یا خسارات ناشی از سیل کاسته شود.

وی با طرح این پرسش که آیا وضع راهسازی، راه آهن سازی و ... در استان مناسب است، بیان کرد: سیل در استان گلستان موضوع مهم و تعیین‌کننده‌ای است و باید گروهی این موضوعات را مورد بررسی دقیق قرار دهد و به طور قطع نباید بگذاریم زیربناها در مسیرهای سیل طوری ایجاد شود که خود به یک سد تبدیل شوند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مسائلی مانند زهکشی و طرح‌های مشابه که مانع وقوع حرکت خطرناک سیلاب در استان گلستان می‌شود باید مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که به تصویب دولت رسیده باید انجام شود و باید سرعت آن بیشتر شود.

جهانگیری اضافه کرد: موضوع پیشگیری موضوع جدی است و در استان گلستان، سیل مسأله مهمی است و باید به اخطارها و هشدارهای هواشناسی توجه شود و باید به تجهیزاتی مجهز شویم که پیش‌بینی‌های هواشناسی دقیقتر باشد.

وی بر لزوم ساماندهی رودخانه‌ها در استان گلستان تأکید کرد و افزود: در بحران‌های مختلف، مدیریت بحران تعیین‌کننده است و مهمترین ویژگی مدیریت آن است که بتواند مسائل حوزه مأموریت خود را به خوبی تشخیص دهد و در راستای منافع مردم و نظام، از خود بگذرد.

کار جهادی در بحران الفبای مدیریت است

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: در مواقع بحران باید جهادی کار کنیم و از جان و آبروی خود مایه بگذاریم تا منافع مردم و کشور حفظ شود و این الفبای مدیریت است.

جهانگیری بیان کرد: قبول ندارم که مدیری مسؤولیت داشته باشد اما در سخت‌ترین شرایط در صحنه حاضر نباشد و گروههایی تشکیل خواهد شد تا اگر کسی در حادثه سیل گلستان سهلانگاری و یا کوتاهی کرده با وی برخورد شود.

وی یادآور شد: بارها با مسؤولان مختلف استانی جویای وضع موجود در استان شدم اما مسؤولان اذعان میکردند که اوضاع تحت کنترل است اما اتفاقات نگران‌کننده‌ای افتاده که باید به دقت مسائل و موضوعات را بررسی و واکاوی کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه سیل گلستان نسبت به حوادث دیگر خسارت جانی کمی داشته است، گفت: مردم برخی مناطق گلستان از لحاظ اقتصادی وضعیت مطلوبی نداشتند اما متأسفانه در سیل اخیر دچار خسارات گسترده اقتصادی شدند و باید کمک کنیم زندگی مردم دچار مشکل جدی نشود.

جهانگیری افزود: کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان گلستانی اعطا می‌شود و می‌طلبد خیرین هم وارد میدان شوند و به سیل‌زدگان کمک کنند، البته مسأله قابل تقدیر در سیل اخیر مشارکت مردم در امدادرسانی به سیل‌زدگان است.

وی ادامه داد: در بازسازی با خانه‌های مردم بنیاد مسکن وارد می‌شود و منابع آن پیش‌بینی خواهد شد و تمام امکانات دولت و نظام در سطح استان، کشور و استان‌های همجوار گسیل خواهند شد و بلافاصله بازسازی و بهسازی منازل مسکونی انجام می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ترکمن‌ها جزء شریف‌ترین مردم هستند، گفت: اگر در بحرانها تنها به نواقص توجه کنیم انرژی نیروها اتلاف می‌شود و به طور قطع در این شرایط همه باید برای سامان‌بخشی وضع مردم بسیج شویم سپس با قصور و سهل‌انگاری‌های احتمالی برخورد شود.

در این جلسه معاون اول رییس جمهور و همچنین وزرای نیرو ، جهاد کشاورزی ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، اقتصاد و دارایی و رییس سازمان مدیریت بحران کشور حضور دارند.

 

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
درود بر شما اگر دغدغه تان مردم باشد