در ایام نوروز مناطق حفاظت شده استان اصفهان پذیرای گردشگران خواهدبود

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت:ر ایام نوروز هیچ مانعی برای بازدید و تفریح گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش در این مناطق وجود ندارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان دارای زیستگاه‌های حفاظت شده ارزشمندی شامل مناطق حفاظت شده، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق شکار ممنوع است اظهار کرد: در ایام نوروز هیچ مانعی برای بازدید و تفریح گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش در این مناطق وجود ندارد، اما باید با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست و در چهارچوب حفظ قوانین باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان چهار منطقه حفاظت شده کرکس (واقع در شهرستان‌های نطنز و میمه)، قمصر و برزوک (واقع در شهرستان کاشان)، کهیاز (واقع در شهرستان اردستان) و دالانکوه (در محدوده شهر‌های دامنه و چادگان) وجود دارد ادامه داد: پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی (در محدوده اصفهان-بهارستان) و قمیشلو (در محدوده شهر‌های شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد و تیران و کرون) پناهگاه موته (واقع در شهرستان میمه) و پناهگاه حیات وحش عباس آباد (محدوده نایین و خور وبیابانک)، تالاب بین‌المللی گاوخونی (در محدوده شهر ورزنه) هم‌چنین ۱۲ منطقه شکار ممنوع از جمله مناطق حنا، خارو، ستبله، کلاته و یخاب از دیگر ظرفیت‌های زیست محیطی و طبیعی استان اصفهان است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: از گردشگران و بازدیدکنندگان این مناطق انتظار داریم در حفظ و پاکیزگی طبیعت کوشا باشند و زباله‌هایشان را جمع آوری کنند.

وی اضافه کرد: از گردشگران درخواست داریم عبور و مرور آن‌ها در این مناطق از جاده‌های عمومی باشد و بی دلیل با ماشین در بیابان‌ها رانندگی نکنند، زیرا این اقدام سبب ایجاد جاده جدید، از بین رفتن پوشش گیاهی و برهم خوردن آرامش منطقه و فرار وحوش می‌شود.

جمشیدیان گفت: از گردشگران اتنظار می‌رود که دوستدار طبیعت باشند، آتش روشن نکنند که سبب آتش سوزی و از بین رفتن پوشش گیاهی و تخریب طبیعت شود تا افراد دیگری هم از طبیعت و پتانسیل موجود لذت ببرند و روز خوشی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شکار و صید غیرمجاز از سوی گردشگران در این مناطق اتفاق افتاده است اظهار کرد: مواردی گزارش شده است که برای مثال افراد برای تفریح به این مناطق حفاظت شده آمده‌اند و با چند موتورسیکلت با برهم زدن زدن آرامش طبیعت مشکلاتی نیز برای حیات وحش مناطق به وجود آورده اند و خواسته ما از گردشگران این است که با طبیعت چنین رفتار نکنند، زیرا نه به نفع خودشان و نه به نفع حیات وحش و طبیعت است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان این که آمار تخلفات و صید و شکار غیرمجاز سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است تصریح کرد: مردم در راستای حفاظت حیات وحش خیلی کمک کرده‌اند که به عقیده من این موضوع مهم سبب کاهش نسبی آمار تخلفات و شکارغیر مجاز حیات وحش شده است.

جمشیدیان افزود: ۳۰۲ مورد صید و شکار غیر مجاز در آمار یازده ماه سال ۹۷ گزارش شده که از این شمار ۳۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۱۹۲ مورد شکارغیرمجاز پرندگان و ۷۶ مورد شکارغیرمجاز پستانداران بوده است و حدود ۴۴ قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضیط شده است. 

 
انتهای پیام/م 
 

مناطق حفاظت شده اصفهان آماده پذیرایی از گردشگران

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار