باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه گزارش می دهد؛

صدای اورژانس هوایی در آسمان ارومیه شنیده شد + فیلم

در چهارمین روز از سال نو،نخستین اورژانس هوایی در آذربایجان غربی مستقر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،صبح امروز، آرزوی دیرینه استان اذربایجان غربی برای داشتن اورژانس هوایی محقق شد و هلی کوپتر امدادی دانشگاه علوم پزشکی استان اذربایجان غربی در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با اشاره به  صعب العبور بودن برخی مناطق این استان و نیاز مبرم به راه اندازی اورژانس هوایی، ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از همکاری مسئولین وزارت و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مقامات استانی افتتاح رسمی اورژانی هوایی استان را اعلام کرد.

صدای غرش اورژانس هوایی در آسمان ارومیه شنیده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه  داد:دو سال در تلاش هستیم که اورژانس هوایی در استان راه اندازی کنیم که امسال محقق شد.

وی افزود:اگر بتوانیم قدرت مانورمان در بحث خدمت رسانی به بیماران و جابه جایی آنها افزایش دهیم ، انتقال بیماران را تسهیل می کند و مرگ و میر مادران را با توجه به وجود قابلیت‌های بیمارستان تخصصی زنان کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد:در بحث تصادف جاده ای نیز اورژانس هوایی کمک شایانی به انتقال مصدومین خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد:سال گذشته بیش از ۸۰ آمبولانس وارد ناوگان اورژانس شد.

آقازاده گفت:همه این اقدامات  در راستای دسترسی مطلوب مردم به و ارائه خدمات درمانی  مناسب به هموطنان بود که با استقرار آمبولانس هوایی ،ارائه خدمات درمانی به هوطنان کامل تر شد.

صدای غرش اورژانس هوایی در آسمان ارومیه شنیده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:با توجه به شرایط ویژه ی این استان و طولی بودن باید در هر شهرستان یک آمبولانس هوایی مستقر شود و تحقق این مهم نیازمند فراهم کردن امکانات است.

آقازاده گفت:در تلاش هستیم که دو بالگرد را به ناوگان اورژانس هوایی استان اضافه کنیم تا نحوه خدمت رسانی درمانی به هموطنان مطلوب باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود:اورژانس هوایی در ۱۴ استان کشور مستقر است که چند استان با بالگرد‌های هوانیروز قرار داد دارند.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه علوم پزشکی با استان زنجان برای پوشش بیماران این شهرستان توسط  اورژانس هوایی گفت:باتوجه به طولی بودن استان و استقرار تنها یک اورژانس هوایی در استان همکاری دانشگاه علوم پزشکی با استان زنجان همچنان ادامه خواهد داشت.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، افزود:جاده های آذربایجان غربی یکی از پرحوادث ترین ،جاده های کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد:این استان یک استان طولی است و به خاطر این موقعیت داشتن اورژانس هوایی یکی از الزامات بود، که با حمایت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی این استان هم به جمع ۱۰ استان دارای اورژانس هوایی پیوست.

صدای غرش اورژانس هوایی در آسمان ارومیه شنیده شد

شهریاری گفت:در تلاش هستیم به خاطر  کوهستانی بودن این استان بالگرد های امدادی هلال احمر و اورژانس هوایی را به صورت تمام وقت در این استان مستقر کنیم تا در شرایط ویژه به هموطنان عزیزمان خدمت رسانی بکنند.

 

انتهای پیام/م

 

استقرار اورژانس هوایی در آذربایجان غربی

برچسب ها: پزشکی ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.