منطقه آزاد ماکو با بیش از ۳هزار اثرتاریخی و جاذبه گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی چشم انتظار گردشگران و مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،منطقه آزاد ماکو با وسعت ۵۰۰ هزار هکتار بزرگترین منطقه آزاد ایران و دومین منطقه آزاد دنیا بعد از شانگ‌های است. بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی ثبت شده و ده‌ها اثر طبیعی، در کنار بازار مرزی، این منطقه را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در شمال غرب کشور تبدیل کرده است.

همه امکانات بخش گردشگری، خدماتی و رفاهی دیار چهار سوق (منطقه آزاد ماکو) با برنامه ریزی‌های انجام شده در میزبانی شایسته از مسافر و گردشگر تعطیلات نوروزی بسیج شده است.
 
ستاد هماهنگی سفر نوروزی سازمان منطقه آزاد ماکو برای ارتقای کیفیت در عملکرد خود از ماه‌ها قبل در کنار سایر ماموریت‌های خود اقدام به برنامه ریزی و پیش بینی تمهیدات لازم را داشتند تا در قالب ستاد هماهنگی سفر فعالیت و خدمات خود را عرضه کنند.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: اجرای ده‌ها برنامه شاد متنوع، کنسرت‌های موسیقی، آماده سازی اقامتگاه‌ها و آثار تاریخی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، اجرای برنامه‌های سنتی و آیین‌های نوروزی در حال انجام است که مورد استقبال مسافران و شهروندان قرار گرفته است.
 
حمزه لو اظهار داشت: کیفیت خدمات رسانی در ابعاد مختلف، تامین اسکان، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی راه ها، ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری، امداد رسانی و تامین امنیت گردشگران از جمله مهمترین برنامه‌ها و ماموریت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو است.
 
وی پیش بینی کرد در سال جاری از افزایش قابل توجه مسافران نوروزی در این منطقه را شاهد باشیم و گفت: هم اکنون برگزاری نوروزگاه به همراه اجرای برنامه‌های بومی و محلی و موسیقی سنتی و عاشیقی و بر پایی سیاه چادر، برگزاری جشنواره غذا‌های بومی و محلی و ایجاد بازار‌های بومی و محلی در منطقه در حال اجرا است و بهترین فرصت برای هم میهنان عزیز است تا ماکو را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
 
حمزه لو با اشاره به اینکه‌در شهرستان ماکو سه هتل و هفت مهمانپذیری که از سازمان منطقه آزاد ماکو مجوز گرفته اند جهت استقبال از مهمانان نوروزی در آمادگی کامل به سر می‌برند ادامه داد: در ماکو تعداد ۶ هتل و مهمانپذیر آماده ارائه خدمات بوده و مراکز اسکان فرهنگیان نیز در آمادگی کامل می‌باشند و در صورت لزوم و بحران از ظرفیت چادر‌های هلال احمر هم استفاده خواهد شد.
 
وی ادامه داد: همچنین در این ایام محوطه کاخ باغچه جوق برای بازدید گردشگران آماده بوده که قسمتی از محوطه کاخ به بخش خصوصی جهت برپایی سیاه چادر برای پذیرایی و ارائه خدمات به سبک سنتی واگذار شده است.
 
وی افزود: همچنین در این محوطه برنامه نوروزگاه نیز برنامه ریزی شده و در محوطه ساختمان کلاه فرهنگی توسط بخش خصوصی برنامه‌ای شامل برپایی سیاه چادر و قدیمی تدارک دیده شده و نیز در طبقه فوقانی اداره میراث فرهنگی شهرستان، نمایشگاه اشیای قدیمی و نمایشگاه عکس و تصاویر قدیمی شهرستان ماکو با همکاری بخش خصوصی و انجمن مردم نهاد برنامه ریزی شده است.
 
انتهای پیام/م
 

منطقه آزاد ماکو با بیش از ۳هزار اثرتاریخی وده ها جاذبه گردشگری میزبان مسافران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.