مدیرکل انتقال خون فارس:

فارسی‌ها اهدای خون در ایام نوروز را فراموش نکنند/ کاهش ذخائر پلاکت خون

مدیرکل انتقال خون فارس از مردم برای اهدای خون و افزایش ذخایر خونی در ایام نوروز دعوت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: ذخائر گرو‌های خونی بسیار کاهش یافته و به مرز هشدار رسیده است و از همشهریان درخواست داریم برای اهدای خون به پایگاه‌های سیار و ثابت انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور شناخته شده است و استان‌های همجوار برای دریافت خدمات درمانی به شیراز مراجعه می‌کنند، افزود: بیشتر خدمات درمانی بیماران در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و مراکز درمانی نیازمند به فرآورده‌های خونی هستند.

ترابی با بیان اینکه ذخائر پلاکت خون بسیار پائین امده است، ادامه داد: بیماران صعب العلاج، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیماری‌های خاص با مشکلات انعقادی در همه گروه‌های خونی نیازمند فرآورده‌های پلاکت و پلاسما هستند.

ترابی ادامه داد: پایگاه انتقال خون قصرالدشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است؛ همچنین این پایگاه در روز‌های تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ و نیز ۱۴ تا ۱۹ پذیرای مردم است.

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: افزون براین پایگاه انتقال خون نمازی واقع در میدان نمازی شیراز همه روزه به صورت یکسره از ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به خون گیری می‌پردازد.

ترابی عنوان کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ها از ساعت ۸ و نیم تا ۱۲ و نیم نیز آماده خون گیری از همشهریان است.

وی افزود: همه مراکز انتقال خون در شهرستان‌های فارس نیز پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌بخشند.
انتهای پیام/م

کاهش ذخائر خونی در استان فارس

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.