ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۱۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ورود مسافر نوروزی به این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش یافت.

ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۱۹ درصد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ۴۴۰ هزار مسافر از ۲۵ اسفند پارسال تا کنون وارد سیستان و بلوچستان شده و از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این استان دیدن کردند.

وی افزود: شهرستان‌های پنجگانه سیستان (زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) و چابهار بیشترین پذیرش مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود اقلیم متفاوت روستایی، آداب و رسوم، منازل خشتی، گلی و کپر‌های زیبا با محیطی طبیعی بکر و دیدنی، صنایع دستی، آداب و رسوم خاص فرهنگی، آثار تاریخی، غذا و طبیعت متفاوت با سایر نقاط کشور در کنار مهمان نوازی و خونگرمی مردم استان سبب شده که امسال تعداد زیادی مسافر و گردشگر به این منطقه سفر کنند.

وی با بیان اینکه تعداد واحد‌های بوم گردی سیستان و بلوچستان در سالجاری افزایش حدود ۹۰ درصدی پیدا کرده است افزود: ویژگی مهم گردشگری این استان مردمی شدن آن است که این مهم از طریق افزایش واحد‌های بوم گردی به زیبایی خود را نشان می‌دهند.

جلال زایی آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، حفظ و گسترش مشاغل در روستاها، ایجاد کسب و کار جدید و فرصت‌های نو برای جوان تر‌ها و پایداری محیط زیست را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی واحد‌های بوم گردی ذکر کرد.

وی بیان کرد: «نوروز کارت» به منظور رفاه بیشتر و خرید آسان به مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: مسافران دارای نوروز کارت از تخفیف قابل ملاحظه‌ای در هنگام خرید برخوردار خواهند شد.

وی برپایی نوروزگاه و بازارچه‌های صنایع دستی را از مهمترین اقدامات میراث فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری به مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

راز‌های سربه مهر آثار باستانی و تاریخی بیش از ۶ هزار ساله، قله‌های مرتفع با دامنه‌های سرسبز، باغ‌های میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، روستا‌های گردشگری، سواحل دلنشین، بازار‌های سنتی و لوکس و کوه‌های مینیاتوری گوشه‌ای از زیبایی‌های استان سیستان و بلوچستان برای سفر‌های نوروزی است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه‌های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۱۹ درصد افزایش یافت

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار