بیماران سیستان و بلوچستان نیازمند اهدای خون هستند

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان نیاز بیماران به اهدای خون را امری مستمر دانست و گفت: تامین خون و فرآورده‌های آن برای بیماران و مصدومان حوادث رانندگی این استان در ایام نوروز است.

بیماران سیستان و بلوچستان نیازمند اهدای خون هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روزانه ۴۰۰ واحد خون و فرآورده خونی در سیستان و بلوچستان مصرف می‌شود که با تولیدات موجود همخوانی ندارد و همواره با کمبود خون رو به رو هستیم.

وی افزود: همزمان با نوروز سه پایگاه انتقال خون شهرستان‌های ایرانشهر، زابل و چابهار از ساعت هفت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و پایگاه زاهدان از ساعت هفت صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه هر روز آماده اهدای خون از سوی هموطنان هستند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

 سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که بیش از ۶۰ درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می‌یابد.

از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

بیماران سیستان و بلوچستان نیازمند اهدای خون هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار