ورود بیش از پنج میلیون زائر و مسافر به استان خراسان رضوی طی هشت روز گذشته

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود پنج میلیون و ۶۵۷ هزار و ۹۴۸ نفر زائر و مسافر به استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا سوم فروردین سال جدید به استان خبر داد.

ورود بیش از پنج میلیون زائر و مسافر به استان خراسان رضوی طی هشت روز گذشتهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی فروزان از ورود بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زائر و مسافر به استان طی هشت روز گذشته گفت: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱.۶ درصد کاهش دارد.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: ۴۱۹ هزار و ۳۶۶ نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل ۶.۸ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۶۷ هزار و ۳۶۰ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند که با رشد ۲.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان آمار زائران و مسافرانی را که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده‌اند، ۸۷ هزار و ۴۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۷،۱ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند ماه گذشته تا سوم فروردین سال جدید به استان وارد شده‌اند هم چهار میلیون و ۹۸۳ هزار و ۷۹۲ نفر بوده که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش یک درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه گذشته تا سوم فروردین سال جاری سه میلیون و ۴۴۳ هزار و ۶۳۶ نفر به این کلانشهر وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، ۹ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۳۰۶ هزار و ۲۱۳ نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۴.۱ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: ۱۶۷ هزار و ۳۶۰ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده‌اند که با رشد ۲.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به مشهد وارد شده‌اند را نیز ۸۷ هزار و ۲۵۱ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روز‌های ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا سوم فروردین سال جدید به مشهد وارد شده‌اند هم دو میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۱۲ نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۲.۱ درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/ب

ورود مسافران به استان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.