معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور:

تلاش برای ثبت جهانی سعدالسلطنه به عنوان اولین بازار صنایع دستی ایران

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور گفت: با توجه به طرح ثبت بازار‌های صنایع دستی در حوزه جهانی، تلاش می‌شود تا بازار تاریخی سعدالسلطنه قزوین به عنوان اولین بازار صنایع دستی ایران به ثبت جهانی برسد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور در نشست با جمعی ازمدیران استان قزوین گفت: بازار صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین با فضای بسیار زیبا و متفاوت سرمایه‌ای است که باید به خوبی از ظرفیت آن استفاده شود و پس از بررسی اطلاعات آن در زمینه درآمدزایی و تعداد غرفه‌ها به عنوان اولین بازار صنایع دستی ایران در وسعت جهانی آماده ثبت شود.

محمودیان افزود: از این طریق امکان ثبت دیگر بازار‌های صنایع دستی کشور فراهم می‌شود.

وی از صنایع دستی مناطق مختلف کشور به عنوان ارمغان پایدار سفر یاد کرد و یادآور شد: صنایع دستی ایرانی‌ترین کالا و مثال عینی اقتصاد مقاومتی است و امیدوارم در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است در جهت توسعه بازارچه‌های صنایع دستی و تشویق مردم برای خرید آن به عنوان یادگار سفر تلاش کنیم.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان قزوین منحصر به فرد است که امیدوارم با استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها، استان قزوین در هر سه حوزه بیش از پیش بدرخشد.

وی اضافه کرد: حال و هوای نوروزی و فضای نشاط و شادابی اجتماعی در نوروزگاه‌های قزوین به خوبی قابل مشاهده است که امیدوارم این فضا تا پایان تعطیلات نوروز تداوم داشته باشد و شرایط جوی برای گردشگران و مسافرانی که این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند مشکل خاصی را ایجاد نکند.

محمودیان با اشاره به ظرفیت بالای استان قزوین در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: استان قزوین به دلیل همجواری با تهران مقصد سفر بسیاری از پایتخت نشینان است و تور‌های یک روزه قزوین گردی در تهران با اقبال بسیاری مواجه می‌شود که پر شدن ظرفیت اقامتی این استان در سومین روز از ایام تعطیلات نوروز نیز بیانگر این مطلب است که گردشگران بسیاری این استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند.

ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در ادامه تشدید بازرسی، نظارت و پاسخگویی به مشکلات مردم را از موضوعات مورد تاکید دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد.

محمودیان افزود: در ایام تعطیلات نوروز تلاش شود تا جایی که امکان دارد هیچ شکایتی از سوی مردم بی پاسخ باقی نماند تا هموطنان بتوانند در فضایی آرام و امن با اطمینان خاطر سفر کنند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور همچنین بسترسازی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و کاهش نارضایتی را از دیگر موضوعات مورد تاکید دکتر مونسان در این ایام خواند و تصریح کرد: نوروز فرصت مناسبی برای ایجاد حال و هوای تازه و شاد میان مردم و خانواده‌ها است و باید تلاش شود تا محیط شهری محیط سرزنده بوده و رضایت خاطر مسافران را فراهم نماید.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی و ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور امروز در سفر یک روزه خود به شهر قزوین از مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدالسلطنه، نمایشگاه صنایع دستی نوروزی دولتخانه صفوی، عالی قاپو، خانه تاریخی سردار مفخم، مسجد جامع عتیق و خانه صنایع دستی قزوین (خانه تاریخی رئوفی) بازدید کرد.

انتهای پیام/ک

سفر معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور به قزوین

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار