یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازار تخم مرغ تعریفی ندارد/ توزیع ۵۰۰ تن تخم مرغ وارداتی بر کاهش قیمت دامن زد

طلاکش گفت: با توجه به افزایش نرخ نهاده های دامی و روند کاهشی قیمت، بازار تخم مرغ تعریفی ندارد.

روز//بازار تخم مرغ تعریفی ندارد/ توزیع ۵۰۰ تن تخم مرغ وارداتی بر کاهش قیمت دامن زدفرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار تومان است که با قیمت تمام شده خود فاصله معناداری دارد.

وی با اشاره به اینکه کنجاله سویا به اندازه کافی در کشور موجود است، افزود: با توجه به آنکه تا پایان فروردین از انبار‌های شرکت پشتیبانی امور دام امکان تامین نهاده با نرخ دولتی وجود دارد، اما جای این سوال مطرح است که چرا کنجاله سویا با نرخ دولتی به دست مرغدار نمی‌رسد؟

طلاکش ادامه داد: علی رغم آنکه حداقل ۲۵۰ هزارتن کنجاله سویا در انبار‌های شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها وجود دارد و رقمی بالغ بر ۶۰۰ هزارتن در بندر امام در حال ترخیص نهایی است، اما هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۵ هزار و ۲۰۰ تومان توسط مرغداران خریداری می‌شود.


بیشتر بخوانید: صادرات تخم‌مرغ تنها راه حل تعادل قیمت/ ورشکستگی مرغداران در راه است


این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ روبه کاهش است، بیان کرد: قیمت تخم مرغ به شدت در حال سقوط است به طوریکه براساس پیش بینی‌ها به کمتر از ۵ هزار تومان خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: با توجه به نرخ کنونی نهاده‌های دامی در بازار آزاد، قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ حداقل ۷ هزار و ۸۰۰ تومان است که این امر بیانگر زیان یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.

طلاکش با انتقاد از ممنوعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، صادرات تخم مرغ همچنان ممنوع است، در حالیکه مرغداران با مازاد تولید روبرو هستند و این موضوع فرآیند خوبی نیست.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار مازاد سالانه تولید تخم‌مرغ را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تا زمانیکه تخم‌مرغ‌های مازاد صادر نشود، روند کاهش قیمت ادامه دار خواهد شد و در نهایت مرغداران چاره‌ای جز کشتار مرغ زودتر از سن مقرر ندارند.

وی با انتقاد از واردات تخم مرغ گفت: در هفته‌های اخیر مقداری تخم مرغ وارداتی در بازار توزیع شد که آثار روانی این موضوع بر کاهش قیمت دامن زد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: بنابر آخرین آمار ۳۰۰ تا ۵۰۰ تن تخم مرغ وارداتی در بازار توزیع شد که این میزان ناچیز تعادل قیمت تخم مرغ در بازار را از بین برد.

انتهای پیام/

کنجاله سویا به اندازه کافی در کشور موجود است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
به نظر من با توجه به ارزش غذايي تخم مرغ هر عدد تا ٧٥٠ تومن ميارزه
آخرین اخبار