معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد؛

لزوم رعایت فاصله مجاز با خودروی جلویی در معابر لغزنده

سرهنگ بشیری گفت: رانندگان به هنگام بارش باران فاصله مجاز با خودروی جلویی را رعایت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ دوم حسین بشیری معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: با توجه به اینکه در پنجمین روز فروردین‌ماه شاهد بارش باران در شهر تهران بوده‌ایم، لازم است رانندگان مواردی را در حین رانندگی رعایت کنند. به‌علت لغزندگی معابر در زمان بارندگی و کاهش اصطکاک بین لاستیک و سطح زمین، مسافت توقف بعد از ترمز افزایش می‌یابد. لازم است رانندگان این مورد را در نظر بگیرند و فاصله مجاز با خودروی جلویی را رعایت کنند. با توجه به کاهش دید راننده در هوای بارانی، چراغ‌های وسیله نقلیه روشن باشد.

وی افزود: لازم است رانندگان به‌طور ویژه به علائم، تابلو‌ها و خط‌کشی‌ها دقت کنند. رانندگان حتماً سرعت مجاز را رعایت کرده و حتی بهتر است با سرعت مطمئه حرکت کنند، به‌علاوه از ترمز‌های ناگهانی بپرهیزند، زیرا باعث سُر خوردن وسیله نقلیه می‌شود. بدیهی است که هنگام بارندگی، سرعت تردد در معابر به‌طور میانگین کاهش می‌یابد. رانندگان سفر خود را مدیریت کنند تا ناچار نشوند شتاب کنند و با سرعت بالا رانندگی کنند.


بیشتر بخوانید: بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای در مبادی ورودی شهرها/ خستگی و خواب آلودگی مهم‌ترین دلیل تصادف‌ رانندگان


در انتها معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد: با توجه به خلوت بودن معابر، رعایت سرعت مطمئنه و رانندگی ایمن در معابر لغزنده توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

تشریح نکات ایمنی لازم برای تردد خودروها در معابر لغزنده به هنگام بارندگی

برچسب ها: پلیس راهور ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار