مشاور اسد: ترامپ از قدرت کنار می‌رود و جولان همچنان بخشی از خاک سوریه باقی خواهد ماند

بثینه شعبان در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان تاکید کرد این منطقه همچنان بخشی از خاک سوریه باقی می‌ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه، در یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المیادین در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندیهای اشغالی تاکید کرد جولان همچنان بخشی از خاک سوریه باقی خواهد ماند.

او در یادداشت خود آورده است: مراکز تحقیقاتی غربی از زمان آزاد شدن بیشتر خاک سوریه از دست تروریست‌ها، سناریو‌های مختلفی را از جمله درباره استفاده از سلاح شیمیایی و نقش کلاه سفید‌ها در این باره ترسیم کردند.

مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل سند ویژه‌ای را درباره جلوگیری از بازگشت پنج میلیون آواره سوری به کشورشان به دلایل مختلف، منتشر کرد. دلیل اول، محروم کردن سوریه از دانش و مهارت لازم برای بازسازی است، زیرا با جلوگیری از بازگشت آوارگان، سوریه از نظر سرمایه انسانی فقیرتر می‌شود. دلیل دوم، باید این آوارگان را حفظ کرد تا در انتخابات سال ۲۰۲۱، گروگانی برای باج‌گیری باشند.

اختصاص هفت میلیارد دلار در بروکسل به نام کمک به آوارگان سوری در کشور‌های همسایه، عملی کردن این طرح اسرائیل و تامین مالی آن است تا از بازگشت آوارگان سوری جلوگیری کنند. علاوه بر اینها، وزیر امور خارجه آمریکا کشور‌های وابسته به واشنگتن و نیز کشور‌های اروپایی را زیر فشار قرار داده است تا روابط خود با دمشق را احیا نکنند و سفارتخانه‌های خود در دمشق را بازگشایی نکنند.

معاون بشار اسد افزود: اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولان و سفر مایک پمپئو به لبنان برای تحریک طرف‌های لبنانی علیه حزب‌الله، ثابت می‌کند آمریکا به طور علنی به نفع اسرائیل عمل می‌کند. روند جنگ علیه سوریه نشان داد دولت ترامپ واقعیت‌ها را درک نمی‌کند. مالکیت کشور‌ها با گذشت زمان از بین نمی‌رود و دونالد ترامپ از قدرت کنار خواهد رفت و جولان همچنان بخشی از خاک سوریه باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

یادداشت بثینه شعبان در پایگاه اینترنتی شبکه المیادین 

 

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار