مخالفت نماینده ارشد آمریکایی با پیشنهاد ترامپ برای تشکیل نیروی فضایی

آدام اسمیت، رئیس کمیته خدمات نیرو‌های مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا با برنامه‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور برای تشکیل یک «نیروی فضایی» جدید قویا مخالفت کرد.

مخالفت نماینده ارشد آمریکایی با پیشنهاد ترامپ برای تشکیل نیروی فضاییبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، آدام اسمیت، رئیس کمیته خدمات نیرو‌های مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا با برنامه‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور برای تشکیل یک «نیروی فضایی» جدید قویا مخالفت کرد.

آدام اسمیت با این اظهارات صحنه را برای نبرد بر سر یکی از طرح‌های مورد علاقه ترامپ برپا کرد.

ترامپ در ماه فوریه دستوری را برای آغاز فرایند ایجاد شاخه‌ای جدید در ارتش آمریکا برای برخورد با تهدیدات در فضا امضا کرد. اما قوانین مربوط به ایجاد این شاخه جدید نیازمند تصویب کنگره آمریکاست.

حامیان برنامه ترامپ می‌گویند این کار موجب می‌شود وزارت دفاع آمریکا کارآمدتر شود و حوزه‌ای از امنیت داخلی در آمریکا که در آن با تهدیدات روسیه و چین مواجه است اصلاح گردد.

اما آدام اسمیت که از حزب دموکرات است گفت: پیشنهاد ترامپ موجب ایجاد «بوروکراسی فوق سنگین» خواهد شد و از جمله دو ژنرال چهارستاره و یک معاون وزیر جدید برای نیروی هوایی به همراه خواهد داشت.

وی افزود این پیشنهاد مستلزم یک اختیار «تقریبا نامحدود» برای انتقال بودجه به مدت هفت سال با هدف تغییر قوانین موجود بدون وجود هرگونه برنامه یا تحلیل دقیق است.

وی در بیانیه‌ای گفت: «امیدوارم رئیس‌جمهور ترامپ و وزارت دفاع به دقت این مساله را بررسی و مسیری واقع گرایانه در پیش رو ترسیم کنند.»

وی افزود: «جزئیات پیشنهاد نیروی فضایی که توسط رئیس‌جمهور برای کنگره ارسال شده به شدت مساله ساز است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار