کمک پنتاگون به دولت ترامپ برای ساخت دیوار مرزی

وزارت دفاع آمریکا از اختصاص یک میلیارد دلار از بودجه مقابله با قاچاق مواد مخدر برای ساخت دیوار مرزی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، وزارت دفاع آمریکا [پنتاگون] با اختصاص یک میلیارد دلار از محل بودجه مقابله با قاچاق مرزی مواد مخدر برای ساخت دیوار مرزی در جنوب آمریکا موافقت کرد.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا با ارسال نامه‌ای به کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا ضمن اعلام آمادگی این وزرات خانه برای اختصاص بخشی از بودجه اش برای ساخت دیوار مرزی نوشت: «این مبلغ برای مسدود کردن بیش از ۱۱ کریدور قاچاق مواد مخدر در مرز‌های جنولی آمریکا بوده است.»

سرپرست وزرات دفاع آمریکا، واحد مهندسی ارتش آمریکا را مسئول نظارت بر نحوه هزینه کردن این مبلغ توسط وزارت امنیت داخلی کرده است.

در بخشی از نامه شاناهان آمده است: «این بودجه در پی انتشار اعلامیه اضطراری ملی در ۱۵ فوریه و برای حمایت از درخواست وزارت امنیت داخلی برای احداث ۹۲ کیلومتر [۵۷ مایل] دیوار مرزی به ارتفاع ۵.۵ متر [8۶ فوت] به همراه ایست‌های بازرسی، روشنایی و نظارت پرداخت می‌شود».

دولت ترامپ قصد دارد با اختصاص بودجه حدود ۸ میلیارد دلاری، موانع و حصار مرزی در امتداد مرز آمریکا-مکزیک احداث کند. از این مبلغ ۶.۱ میلیارد دلار آن از حساب‌های پنتاگون خارج شده است. انتظار می‌رود ۲.۵ میلیارد دلار این مبلغ از محل بودجه مبارزه با مواد مخدر و ۳.۶ میلیارد دلار از صندوق‌های ساخت و ساز نظامی پنتاگون گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قاچاق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار