سامانه جدید بارشی پنجشنبه فعال می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه جدید بارشی از پنجشنبه دراین استان فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی  افزود: با ورود این سامانه جدید ناپایداری‌های جوی به صورت بارش گاهی رگبار پراکنده باران همراه با وزش باد و رعد و برق به تناوب تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: انتظار می رود از امشب با شروع وزش باد ملایم شمالی بر روی دریا ارتفاع موج دریا نیز کاسته و دریا به تدریج آرام شود. بنابراین فردا شرایط برای ترددهای دریایی مساعد خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: سامانه بارشی حاکم بر جو استان نیز تا اوایل روز چهارشنبه در استان بوشهر فعال است.

مساعدی گفت: با فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط استان بوشهر وجود دارد و شهروندان باید رعایت نکات ایمنی را داشته باشند.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این سامانه در استان بوشهر در دیلم، برازجان، خارگ، گناوه و جم به ترتیب ۳۶.۳، ۳۱، ۲۵.۴، ۲۴.۶ و ۲۰.۳ میلی متر بارش گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: میزان بارش‌ها در دیر، بوشهر و عسلویه نیز ۱۴.۹، ۸.۷ و سه میلی متر ثبت شده است.

مساعدی گفت: برای ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا شرقی با سرعت ۱۸ تا ۵۰ و گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۱۵۰ تا ۳۰۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

فردا شرایط برای ترددهای دریایی مساعد خواهد بود

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.