ادامه عملیات امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان به سیل زدگان/اکثر شهرهای خوزستان در محاصره سیل قرار دارند

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان از تداوم عملیات امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان به سیل زدگان خبر داد.

ادامه عملیات امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان به سیل زدگان/اکثر شهرهای خوزستان در محاصره سیل قرار دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، علی خدادادی، رییس مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان درخصوص امدادرسانی‌های نیرو‌های امدادی این جمعیت در مناطق سیلابی از ۵ فروردین ماه تاکنون گفت: ارزیابی، امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی ادامه دارد و در آخرین ارزیابی تاکنون در سطح استان حدود ۴۱۰ خانوار متاثر از سیل شده اند.

وی بیان داشت: تاکنون در شهر‌های هفتکل، شوشتر، مسجدسلیمان، آبادان، باغملک، لالی، ایذه، گتوند، رامهرمز، خرمشهر، اندیکا، بهبهان و اندیمشک گزارش‌هایی از سیلابی شدن برخی از مناطق اعلام شده است.

خدادادی امدادرسانی به ۵۱ خانوار در منطقه اروندکنار انجام شده و ارزیابی و امدادرسانی ادامه دارد، تصریح کرد: اقلام امدادی شامل؛ ۱۲۶ تخته پتو، ۱۰۲ تخته موکت، ۳۰۰ شل آب معدنی، ۵۰۰ قوطی انواع کنسروجات، ۳۲۵ کیلوگرم قند و شکر و ۴۰ کیلوگرم نایلون پوششی بین حادثه دیدگان توزیع شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: شامگاه گذشته بیش از ۵۰ خانوار در حسینیه‌ها و سالن ورزشی اروندکنار اسکان اضطراری شدند و اقلام مورد نیاز آن‌ها در اختیارشان قرار گرفت.

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه ۴۸ نفر از عشایر مناطق شاه‌نشین و چال محمدحسین در شهرستان باغملک از سیل آسیب دیدند، افزود: ۵ نفر از آن‌ها اسکان اضطراری شدند و اقلام امدادی شامل؛ چادر، پتو، موکت و نایلون پوششی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

وی درخصوص خسارت‌های سیل گفت: تخریب جزئی و کلی ۱۰ منزل مسکونی در روستای بن‌سوار که بر اثر بارش شدید باران و ریزش کوه روی این منازل صورت گرفت و یک منزل مسکونی نیز در شهر باغملک دچار تخریب شد که عوامل امداد و نجات هلال احمر باغملک به این مناطق اعزام شده و به امدادرسانی پرداختند.

علی خدادادی اذعان داشت: در منطقه شیمبار یک زن باردار در محاصره سیلاب قرار گرفته بود که با حضور سریع و به موقع نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر شهرستان نجات و به مرکز درمانی انتقال یافت.

وی در ادامه بیان کرد: یک چوپان ۱۶ ساله که در روستای گاوخفت شهرستان لالی از غروب روز گذشته در محاصره سیلاب قرار گرفته بود، پس از ساعت‌ها جستجو توسط نیور‌های امداد و نجات هلال احمر شهرستان پبدا و به منطقه امن منتقل شد.

خدادادی افزود: در حال حاضر روستای باجول ایذه در محاصره سیلاب قرار گرفته و نیرو‌های امدادی اعزام شده اند.

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: همچنین منطقه شعیبیه در شوشتر، عشایر حاشیه شهر در هفتکل، روستا‌های دره‌نی و چهل‌کنار در بهبهان، اهالی سطح شهر، عشایر حاشیه شهر در مسجدسلیمان، منطقه کوشک، روستای شوال و بخش چلو در اندیکا و روستا‌های دوبندار، علی آباد و پاپی آباد در اندیمشک از سیلاب خسارت دیده اند.

این مقام مسئول، محور‌های بهبهان به گچساران - اندیکا به چهارمحال - ایذه به چهارمحال - اندیمشک به خرم آباد را از محور‌های مسدود و در محاصره سیلاب عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

امدادرسانی به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.