مدیر پردیس سینمایی ملت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت بلیت در سه شنبه‌های ایام نوروز نیم بها نیست

مدیر پردیس سینمایی ملت درباره نرخ جدید بلیت‌های سینما و همچنین نیم بها نبودن سه شنبه‌های نوروزی توضیحاتی را ارائه داد.

هر سال ایام نوروز قیمت بلیط در همه روزها یکسان بوده است/ نرخ بلیط تصمیم سینماداران نیستبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان سینمایی و شورای عالی اکران در سال جدید علیرغم درخواست سینماگران برای افزایش نداشتن نرخ بلیت سینماها، بهای بلیت سینما را برای سال ۹۸ افزایش دادند که این افزایش به صورت چند نرخی به سینماها ابلاغ و بین روزهای مختلف هفته متفاوت بود.

به این ترتیب در روز‌های شنبه تا چهارشنبه بهای بلیت در پردیس‌های درجه یک ۱۵ هزار تومان و در پردیس‌های درجه دو ۱۳ هزار تومان در نظر گرفته شد. در دو روز پایانی هفته یعنی پنجشنبه و جمعه قیمت بلیط ۲۰ هزار تومان است و بنا به روال مرسوم روز‌های سه شنبه نیز قیمت بلیت سینما‌ها نیم بها یعنی ۹ هزار تومان مصوب شد.  

اما ابهام این چند روز درباره سه شنبه های ایام نوروز است. بطوریکه سه شنبه اخیر، تعطیل رسمی نبود اما  همچنان سینماها بلیت را به قیمت کامل به فروش رساندند. درباره این موضوع مریم جلالی مدیر پردیس سینمایی ملت در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما امسال تا لحظه آخر منتظر تصمیم سازمان سینمایی و شورای عالی اکران بودیم تا قیمت بلیت ها را به ما اعلام کنند. به همین دلیل طبق اعلام و ابلاغی که به ما شد قیمت بلیت ها را در سال جدید بر روی سایت خود قرار دادیم.

وی اظهار کرد: این موضوعی که چرا قیمت بلیت در سه شنبه های ایام نوروز علیرغم تعطیل رسمی نبودن، تمام بها محاسبه است،گفت: این موضوع مربوط به امسال نیست و سال های گذشته هم به همین شکل عمل شده است. در تمام روزهای عید قیمت بلیت سینما به شکل کامل محاسبه می شود و بعد از ایام نوروز دوباره به حالت عادی برمی گردد.

جلالی با اشاره به اینکه نرخ بلیت سینماها در تصمیم سینماداران نیست، بیان کرد: ما هم تابع تصمیم سازمان سینمایی هستیم و هرچه به ما ابلاغ می شود ما عمل می کنیم. در مورد نیم بها نبودن سه شنبه ها نیز هر سال همین گونه عمل شده و ما نمی توانیم خودسرانه تصمیم بگیریم.

وی همچنین افزود: ما در ایام سال هم اگر سه شنبه ای تعطیل رسمی یا مناسبتی وجود داشته باشد بهای بلیط را به صورت کامل محاسبه می کنیم که این موضوع شامل حال ایام نوروز نیز می شود. این موارد تصمیم یک سینما و چند سینما نیست و آنچه مصوب می شود به ما نیز ابلاغ می شود که طبق آن عمل می کنیم.

سینما داران درباره نرخ بلیت تصمیم نمی گیرند

رضا سعیدی پور مدیر پردیس سینمایی آزادی نیز درباره افزایش قیمت بلیت سینماها در سال جدید و نیم بها نبودن سه شنبه های نوروزی گفت: بهای بلیت سینما همیشه در نوروز متفاوت بوده است و این فقط تصمیم امسال و پارسال نبوده است. ما بنا به تصمیمی که گرفته شد جدول اکران سینمای خود را بستیم و بهای بلیت را بر روی سایت قرار دادیم.

وی بیان کرد: این قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و برای آنکه قیمت ثابتی باشد به این عدد رسیده است. قیمت بلیت سینماها در ایام نوروز همیشه متفاوت است و این شامل روزهای سه شنبه نیز می شود.

سعیدی پور تصریح کرد: چند نرخی بودن بلیت در روزهای مختلف هفته در اوایل، شاید کمی گیج کننده باشد اما به مرور می تواند بین مردم جا بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.