بازدید ۴۶۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی استان همدان

۴۶۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در تعطیلات نوروزی امسال از آثار تاریخی، گردشگری و طبیعی استان همدان بازدید کرده اند.

بازدید ۴۶۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی استان همدانعلی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت:گردشگران از سراسر کشور و گردشگران خارجی از هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری و طبیعی استان بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه بارش‌های جوی چند روز اخیر در استان همدان کمتر از استان‌های هم جوار بوده است افزود: این بارش‌ها تاثیر چندانی در تعداد ورود گردشگران به استان در مقایسه با تعطیلات نوروز سال‌های گذشته نداشته است.

مالمیر افزود: گردشگران نوروز امسال بیشتر از آرامگاه بوعلی سینا، آبشار و کتیبه‌های گنج نامه و غار علیصدر و آرامگاه باباطاهرو تپه باستانی هگمتانه بازدید کرده اند.

وی همدان را شهر تاریخ و تمدن ایران زمین و پایتخت گردشگری آسیا معرفی کرد و افزود: تور‌های گردشگری بوم گردی و جاذبه‌های طبیعی با هماهنگی شرکت‌های مسافرتی و سیاحتی در استان همدان امسال نقش مهمی را در معرفی رسوم و زندگی روستایی استان به گردشگران دارند.

وی از اسکان ۱۲۰ هزار نفر از مسافران استان در هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، مراکز اقامتی فرهنگیان، خانه مسافر‌ها و بوم‌گردی‌های خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه همواره در نیمه دوم سفر‌های نوروزی تعداد گردشگران استان بیشتر شده است اظهارامیدواری کرد امسال هم گردشگران در نیمه دوم تعطیلات نوروزی بیشتر به استان همدان سفر کنند.

انتهای پیام/ا

بازدید ۴۶۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی و گردشگری استان همدان در نوروز ۹۸

برچسب ها: گردشگری ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.