در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ترفند‌هایی برای دور زدن چاقی در تعطیلات عید +دستورالعمل غذایی

یک متخصص‌تغذیه و رژیم‌درمانی گفت:افراد در تعطیلات عید با رعایت اصول‌تغذیه‌ای صحیح می‌توانند از اضافه‌وزن خود جلوگیری‌ کنند.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه حذف هیچ وعده غذایی در تعطیلات عید نوروز پیشنهاد نمی‌شود، اظهار کرد: افراد باید نصف بشقاب غذا را در وعده‌های غذایی خود به سالاد بدون سس به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی آب‌لیمو یا سرکه  یا سبزی‌های بخار‌پز شده مانند قارچ، گل کلم و کدو اختصاص دهند و  بقیه بشقاب خود را با غذای اصلی پُر کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش ۴۰ درصدی چاقی در تعطیلات نوروز/ در نوروز از پرخوری دوری کنید


ترفند‌هایی برای دورزدن چاقی در تعطیلات عید + رژیم غذایی مناسب

وی بیان کرد: طبق تحقیقات انجام شده اضافه وزن و چاقی که بر اثر پر‌خوری در تعطیلات عید نوروز ایجاد می‌شود، در اغلب موارد پایدار است بنابراین افراد باید اصول تغذیه‌ای صحیح را رعایت کنند تا کمتر دچار اضافه وزن و چاقی شوند.


بیشتر بخوانید: با این ترفند‌ها در عید نوروز چاق نمی‌شوید!


ترفند‌هایی برای دورزدن چاقی در تعطیلات عید + رژیم غذایی مناسب

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تعطیلات عید نوروز را فرصتی مناسب برای ورزش‌کردن دانست و افزود: اشخاص می‌توانند در این ایام روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی یا دوچرخه سواری کنند، فعالیت فیزیکی مناسب نقشی موثر در نشاط، سلامت جسمانی و کنترل وزن افراد دارد.

ترفند‌هایی برای دورزدن چاقی در تعطیلات عید + رژیم غذایی مناسب

 بادام درختی، مغزی که اشتهای شما را سرکوب می‌کند

جوزدانی تاکید کرد: خاصیت سیر‌کنندگی بادام درختی از سایر مغز‌ها بیشتر است، بنابراین پیشنهاد می‌شود افراد در دید و بازدید‌های نوروزی بادام درختی را استفاده کنند، مصرف آجیل بو‌داده و نمک‌سود شده هم مضر بوده و  بهتر است در مهمانی‌های نوروزی نخست یکی از انواع میوه را انتخاب و در کنار آن شیرینی کوچک و کمی آجیل مصرف کنند.

ترفند‌هایی برای دورزدن چاقی در تعطیلات عید + رژیم غذایی مناسب

میزان مجاز مصرف روزانه آجیل خام در افراد سالم

وی تصریح کرد: مقدار روزانه مصرف آجیل به عواملی مختلف مانند وزن افراد و فعالیت فیزیکی آنها بستگی دارد، اما به طور کلی اشخاص سالم می‌توانند روزانه ۲ تا چهار قاشق غذاخوری (معادل ۳۰ تا ۶۰ گرم) آجیل خام را میل کنند. 

ترفند‌هایی برای دورزدن چاقی در تعطیلات عید + رژیم غذایی مناسب

بهداشت خواب را رعایت کنید تا به اضافه وزن دچار نشوید

جوزدانی یادآوری کرد: میزان ترشح هورمون رشد حدود ساعت ۹ تا ۱۰ شب به اوج خود می‌رسد، بنابراین کودکان باید به ساعات خواب خود توجه کنند، شب‌ها دیر خوابیدن و صبح‌ها دیر از خواب بیدار شدن تاثیری چشمگیر در اضافه وزن و چاقی افراد دارد، در نتیجه اشخاص باید ساعت ۱۱ شب به رختخواب بروند و ساعت هفت صبح هم از خواب برخیزند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
یه خورده کمتر بخور لاغر میشی // هیچ دوا و درمونی هم نمیخواد
آخرین اخبار