بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه و ۳۰۰ پل استان کرمانشاه خسارت دید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، گفت : در بارش‌های اخیر به بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه و ۳۰۰ پل استان کرمانشاه خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : به دنبال شدت بارش‌های روز‌های اخیر ۱۵۰ مورد انسداد راه در محور‌های استان اعم از تخریب پل، جاده، ریزش کوه و رانش زمین اتفاق افتاد که تیم‌های راهداری کمتر از چهار ساعت راه‌ها را بازگشایی کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ پل استان نیز در این بارندگی‌ها دچار خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصد شده، میزان خسارت به پل‌ها را ۳۰ میلیارد تومان و خسارت به جاده‌ها را ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان تخمین زد.

وی در ادامه گفت: برآورد می‌شود که در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های استان براثر بارندگی‌های اخیر وارد شده باشد که میزان دقیق خسارت‌ها در چند روز آینده اعلام خواهد شد.

کرمی همچنین برف روبی جاده‌های شهرستان پاوه، سنقر، گردنه بید سرخ کنگاور و جاده نور آباد هرسین را یکی دیگر از فعالیت‌های مهم راهداری کرمانشاه ظرف چند روز اخیر عنوان کرد.

به گفته وی ۴۰ پایگاه و چهار تیم سیار راهداری در ایام بارندگی‌ها در نواحی مختلف استان در آماده باش کامل به سر می‌برند و مرخصی تمام کارکنان در ایام عید لغو شد و همگی سر کار حاضر بودند.

وی افزود: راهداری استان در زمان بارش‌ها ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات مختلف برای رفع انسداد راه‌های استان بکارگیری کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه در ادامه گفت: ۲ روز قبل از شروع بارندگی‌ها راهداری به دنبال اخطاریه سازمان هواشناسی اقدامات پیشگیرانه مانند شناسایی نقاط مساله دار برای ریزش کوه، رانش زمین، بهمن، پاک سازی و تخلیه داخل پل‌ها و زیرگذر جاده‌ها از آشغال و تنه درخت ها، آزاد سازی دهنه رودخانه‌ها و آبراه‌ها به عمل آورده بود.

 

 

انتهای پیام/د

۱۵۰ مورد انسداد راه در محور‌های استان

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار