معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان بستان آباد

جاذبه‌های گردشگری شهرستان بستان آباد میزبان گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شهرستان بستان‌آباد در ۴۵ کیلومتری تبریز واقع شده است. این شهرستان از سمت شمال با شهرستان هریس، از سمت شرق با شهرستان‌های سراب و میانه، از سمت غرب با شهرستان‌های تبریز و مراغه و از سمت جنوب با شهرستان هشترود هم‌مرز است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان بستان آباد

حسین شیخی مورخ و باستان شناس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، درباره پیشینه این شهرستان گفت:بستان آباد در محل شهر باستانی و گمشده تاریخی «اوجان» بنا شده‌است. اوجان پایتخت ییلاقی در دوره ایلخانان مغول بوده که بعداً در اثر حوادث روزگار، به کلی منهدم شده‌است.

وی افزود: این منطقه به جهت آنکه در مسیر ارتباطی جاده ابریشم قرارداشته و از آب و هوای مناسب دامنه سهند برخوردار بوده همواره دارای جمعیت بوده و در متون تاریخی بازمانده از گذشته به اسامی "اوجن" و یا "اوجان" ذکر این منطقه به تکرار آمده است.

به اعتقاد شیخی از این که مرکز این منطقه یا آبادی بزرگ آن ازچه تاریخی بستان آباد خوانده شده است، اطلاع موثقی در دست نیست. ولی پرواضح است که این نامگذاری و وجه تسمیه آن به همین سبزی و خرمی و چمنزار‌های این منطقه مربوط می‌شود.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان بستان آباد

موسوی فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، افزود:اقتصاد منطقه بستان آباد وابسته به کشاورزی و دامداری، و نشات گرفته از وجود آب و زمین مرغوب است. در بخش کشاورزی محصولاتی، چون غلات و سیب زمینی از تولید بالا و مرغوبیت مناسب برخوردار است و در بخش دامداری و در قسمت لبنیات و خصوصاً پنیر از شهرت بسزائی برخوردار می‌باشد.

وی گفت:شغل اصلی مردم کشاورزی، دامداری، قالیبافی و مشاغل آزاد می‌باشد در اکثر روستا‌های تابع بستان آباد قالیبافی روستائی با نقشه روستاباف، بسیار رونق و رواج دارد و از منابع بزرگ درآمد مردم است.

به اعتقاد موسوی وجود معادن مختلف در کوه‌های مجاور، و کارخانه‌های مجهزی تاسیس شده در کنار جاده تبریز- بستان آباد، رونق بسزائی به اقتصاد و منابع شهرستان بخشیده‌است. واحد‌ها و کارخانه‌های مختلف از جمله صابون سازی، قندریزی، حلاجی، کشبافی، تولید مواد غذائی در مرکز شهرستان مشغول به کار می‌باشند. در سال‌های اخیر کامیون‌داری و خدمات حمل و نقل در ردیف عمده‌ترین مشاغل بستان آباد درآمده است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان بستان آباد

باستان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بستان آباد نیز در گفتگوبا خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:این شهرستان دارای آبگرم‌های متعدد در منطقه است که صنعت توریسم نیز می‌تواند در این منطقه بطور اصولی شکل گیرد.

وی افزود:چشمه‌های معدنی بستان آباد که در ده اسک‌کندی در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده و تالاب قوریگل در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی تبریز از نقاط دیدنی و گردشگری شهرستان بستان‌آباد محسوب می‌شوند.

خانم شجاعی نژاد که از قزوین به همراه خانواده به بستان آباد سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:هر وقت به بستان آباد سفر می‌کنم از آب و هوای خنک و هوای پاک آن لذت می‌برم و از فطیر بستان آباد که مهمترین سوغات این شهرستان است تحفه به قزوین می‌برم.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان بستان آباد

اصغر ملوکی هم که از سراز برای دیدن اقوام خود به بستان آباد سفر کرده است افزود:هر وقت به بستان آباد می‌آیم سعی می‌کنم از آبگرم معدنی این شهرستان استفاده کنم چرا که وجود این نوع آب گرم معدنی برای استراحت و تمدد اعصاب هر مسافری غنیمت است.

محمدزاده که از رشت به بستان آباد سفر کرده است نیز معتقد است که تفرجگاه قوریگل این شهرستان که در کنار تالاب بین المللی قوریگل قرار گرفته است یکی از جذاب‌ترین جا‌های این شهرستان است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است و در این تالاب بین المللی می‌توان گونه‌های نادر پرندگان را مشاهده کرد.

خانواده علی نژاد نیز که از تهران به بستان آباد سفر کرده اند می‌گویند که یکی از بهترین سوغاتی‌های این شهرستان عبارت است از پنیر آن که بسیار خوشمزه است و هر وقت به این شهرستان می‌آیند چندین کیلو از آن را به تهران سوعات می‌برند.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان بستان آباد میزبان گردشگران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار