در پی تصمیم چین برای مجازات "منگ هنگوی"، رئیس پیشین اینترپل به اتهام تقلب و قانون‌شکنی، وزارت امنیت دولتی این کشور اعلام کرد تحقیقات بیشتری در خصوص مقامات عالی‌رتبه انجام خواهد داد.

مقامات ارشد چینی مورد تحقیق قرار می‌گیرندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی تصمیم چین برای مجازات "منگ هنگوی"، رئیس پیشین اینترپل به اتهام تقلب و قانون شکنی، وزارت امنیت دولتی این کشور اعلام کرد که تحقیقات بیشتری در خصوص مقامات عالی رتبه انجام خواهد داد. چین همچنین هشدار داد که هیچ خیانتی به این کشور مورد اغماض قرار نخواهد گرفت.

بنابر اعلام پکن، طبق تحقیقات منگ متهم به سو استفاده از بودجه دولتی، قدرت و سرپیچی از تصمیمات حزبی است. وی از  حزب حاکم اخراج  و از مقام خود به عنوان معاون وزیر دولتی چین نیز برکنار شده است.   

در پی نشست اینترپل در روز چهارشنبه، وزارت مذکور در بیانیه ای اعلام کرد که منگ مقصر اخراج خود از حزب و برکناری از سمت دولتی است.  

در این بیانیه آمده است: زمانی که صحبت از صداقت و وفاداری به حزب به میان می آید، فریبکاری ممنوع است. توافق در میان جمع و مخالفت مخفیانه، دورویی و زندگی با استانداردهای دوگانه نیز ممنوع است. تصمیم گیری بدون داشتن صلاحیت لازم یا انجام هر کاری طبق سلیقه شخصی هم جایز نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار