مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از خسارت ۴۷۰ میلیارد ریالی سیل اخیر به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: سیل اخیر به سه هزار و ۸۲۴ هکتار از مزارع کلزا، دو هزار و ۶۹۴ هکتار از مزارع گندم و ۱۰ هزار و ۹۷۰ هکتار باغ‌های مرکبات و سیاه ریشه این شهرستان خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد کرد.
 
وی از اعزام کارشناسان این مدیریت برای بررسی و برآورد دقیق خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: خسارت سیل به واحد‌های تولیدی، مزارع و باغ‌های میاندورود حدود ۴۷۰ میلیارد ریال براورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از خسارت سیل به ۱۶ هزار کلنی زنبور عسل خبر داد و گفت: حدود ۱۴ هزار قطعه مرغ گوشتی، بومی و سایر ماکیان در میاندورود تلف شد.

موسوی افزود: سیل به زهکش‌ها، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، لاینینگ‌ها، کانال‌های انتقال آب و تجهیزات آبیاری تحت فشار این شهرستان خسارت جدی وارد کرد.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر نهاده‌های کشاورزی شامل کود، سم و نهاده‌های دامی خسارت دید، گفت: جهادکشاورزی شهرستان میاندورود ۳۶ تن سبوس و ۸۰ تن جو بین دامداران خسارت دیده توزیع کرد.

این شهرستان دارای ۲۸۸ واحد دامداری کوچک روستایی است که نقش بسزایی در خودکفایی و تولید داشته و بخش عمده‌ای از نیاز لبنیات و گوشت قرمز روستا‌ها را تامین می‌کند.
 
انتهای پیام/آ
 

خسارت میلیاردی سیلاب به بخش های کشاورزی میاندورود

برچسب ها: کشاورزی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.