خسارت ۴۷۰ میلیاردی سیل به کشاورزی میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از خسارت ۴۷۰ میلیارد ریالی سیل اخیر به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: سیل اخیر به سه هزار و ۸۲۴ هکتار از مزارع کلزا، دو هزار و ۶۹۴ هکتار از مزارع گندم و ۱۰ هزار و ۹۷۰ هکتار باغ‌های مرکبات و سیاه ریشه این شهرستان خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد کرد.
 
وی از اعزام کارشناسان این مدیریت برای بررسی و برآورد دقیق خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: خسارت سیل به واحد‌های تولیدی، مزارع و باغ‌های میاندورود حدود ۴۷۰ میلیارد ریال براورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از خسارت سیل به ۱۶ هزار کلنی زنبور عسل خبر داد و گفت: حدود ۱۴ هزار قطعه مرغ گوشتی، بومی و سایر ماکیان در میاندورود تلف شد.

موسوی افزود: سیل به زهکش‌ها، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، لاینینگ‌ها، کانال‌های انتقال آب و تجهیزات آبیاری تحت فشار این شهرستان خسارت جدی وارد کرد.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر نهاده‌های کشاورزی شامل کود، سم و نهاده‌های دامی خسارت دید، گفت: جهادکشاورزی شهرستان میاندورود ۳۶ تن سبوس و ۸۰ تن جو بین دامداران خسارت دیده توزیع کرد.

این شهرستان دارای ۲۸۸ واحد دامداری کوچک روستایی است که نقش بسزایی در خودکفایی و تولید داشته و بخش عمده‌ای از نیاز لبنیات و گوشت قرمز روستا‌ها را تامین می‌کند.
 
انتهای پیام/آ
 

خسارت میلیاردی سیلاب به بخش های کشاورزی میاندورود

برچسب ها: کشاورزی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار