باز شدن کویر مرنجاب بر روی گردشگران

فرماندار آران و بیدگل گفت:کویر مرنجاب پس از دو روز بارندگی شدید بر روی گردشگران باز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل با اشاره به تصمیم ستاد بحران این شهرستان مبنی بر ممنوعیت ورود گردشگران و مسافران نوروزی به کویر‌های مرنجاب، سنبک، ویگل، سیازگه، چاه عروس و دیگر نقاط کویری تا بهبود شرایط جوی گفت: با توجه به بهبود شرایط جوی ورود به این مناطق گردشگری به روال عادی بازگشت.

وی با بیان اینکه کویر‌های این شهرستان خارج از حریم قانونی قرار دارد و جاده‌های آن در حوزه راه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار نمی‌گیرد افزود: با توجه به این شرایط، سه مدیر ساماندهی برای منطقه‌های مرنجاب، سنبک و سیازگه ابوزید آباد معرفی و ساماندهی این نقاط کویری آغاز شده است.

فرماندار آران و بیدگل گفت: بزودی در پنج نقطه از کویر مرنجاب از جمله نمازخانه و آب انبار به بهره برداری می‌رسد و ایجاد کمپ‌های موقت برای اسکان گردشگران در دستور کار قرار دارد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویر‌های کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

این منطقه با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی همچون کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است. 

 
انتهای پیام/م 
 

ممنوعیت حضور گردشگران در کویر مرنجاب لغو شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.