۴ هزار منزل مسکونی خراسان شمالی در بارندگی‌ها خسارت دید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بارندگی‌ها و سیلاب اخیر به چهار هزار واحد مسکونی در شهرستان‌های مختلف این استان خسارت زده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: خسارت‌ها بیشتر در روستا‌های مانه و سمقان و راز و جرگلان گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه خسارت منازل در شهر‌ها و روستا‌ها گزارش شده است افزود: ارزیابان در روستا‌ها حضور داشته و نسبت به کارشناسی و برآورد خسارت‌ها مبادرت دارند.
وی خاطرنشان کرد: خسارت دیدگان از تسهیلات ساخت، تعمیر، کمک‌های بلاعوض و معیشتی دریافت می‌کنند.
محمدی از افزایش سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات برای ساخت هر واحد مسکن روستایی به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: سهم این استان از دریافت تسهیلات ویژه مسکن روستایی در سال ۹۷، ساخت پنج هزار واحد روستایی است که تا کنون بیش از نیمی از این اعتبارات تسهیلاتی ابلاغ شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جذب مابقی اعتبارات در دست پیگیری است.
روستاییان خراسان شمالی در بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی سکونت دارند که بیش از نیمی از این واحد‌ها مقاوم است.
استاندار خراسان شمالی در بازدید از مناطق سیل زده، میزان زیان‌های سیلاب به این استان را ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرده بود، اما با توجه به ادامه بارندگی‌ها و خسارات سیلاب طی این چند روز، هنوز مراجع رسمی استان آمار منسجمی از آخرین خسارات وارده از ناحیه این بارندگی‌ها ارائه نکرده اند.
منبع/ایرنا
انتهای پیام/ط


ارائه تسهیلات به سیل زدگان

برچسب ها: سیلاب ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.