وزیر خارجه کره جنوبی برای دیدار با همتای خود عازم آمریکا شد

"کانگ کیونگ‌ها" وزیر خارجه کره جنوبی برای مشارکت در نشست سازمان ملل و گفتگو با مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره کره شمالی عازم نیویورک شد.

وزیر خارجه کره جنوبی برای دیدار با همتای خود عازم آمریکا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاب) نوشت: کانک کیونگ ها، وزیر خارجه کره جنوبی برای مشارکت در نشست سازمان ملل و دیدار با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به نیویورک سفر کرد.

به گزارش این پایگاه، این اولین نشست میان وزرای خارجه دو کشور پس از کنفرانس هانوی است که میان رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ در ماه میلادی گذشته برگزار شد.

برخی از رسانه‌ها از احتمال بروز اختلاف‌ میان سئول و واشنگتن در خصوص راهبردشان پس از کنفرانس هانوی به ویژه در عرصه همکاری اقتصادی بین دو کره سخن گفته بودند.

این در حالی است که وزیر خارجه کره جنوبی در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از سفر به آمریکا اعلام کرد: ما برای اینکه درک خود از تحولاتی که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم را به اشتراک بگذاریم و همچنین درباره چگونگی انجام هماهنگی‌های بیشتر میان طرفین گفتگو کنیم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم و معتقدم این نشست خوبی خواهد شد.

به گزارش یونهاب، کانک کیونگ‌ها قرار است پس از مشارکت در نشست وزارتی سازمان ملل در خصوص حفظ صلح با مایک پمپئو دیدار کند. مسئولان کره جنوبی پیش بینی می‌کنند که این دیدار فرصتی برای رفع نگرانی‌ها درباره هماهنگی همپیمانان در مسئله کره شمالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار