تلف شدن ۱۴۲ رأس گوسفند در سیل عشین انارک

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین از تلف شدن ۱۴۲ رأس گوسفند در سیل دو روز گذشته منطقه "هولکه عَشین" انارک خبر داد.

کیوان لوکی انارکی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: متاسفانه سیلاب‌های ایجاد شده از بارش نزولات آسمانی و جاری شدن سیل در منطقه هولکه عشین شهر انارک ۱۴۲ رأس دام را تلف کرد که از دلایل اصلی آن شدت سیلاب ها، قطع مسیر‌های ارتباطی به واسطه بارش‌های شدید و طولانی بودن مسیر سیلاب ایجاد شده به طول ۶۰ کیلومتر بود.

کیوان لوکی انارکی بیان نمود: بر اثر بارش شدید باران و سیلاب طولانی ایجاد شده در منطقه "هولکه عشین" از توابع شهر انارک و جاری شدن سیل و آبگرفتگی خساراتی به دامدار این منطقه وارد شد.

وی افزود در بررسی‌های به عمل آمده و طبق صحبت‌ها دامدار، مشخص شد ۱۴۲ رأس گوسفند در سیلاب تلف که جنازه‌ها به ۶۰ کیلومتر دورتر در مسیر سیلاب کشانده شده اند. از طرفی به محل نشیمنگاه این دامدار نیز خسارات سنگینی وارد شده است.

لوکی انارکی ادامه داد خوشبختانه وقوع این سیلاب هیچ گونه خسارت جانی انسانی در بر نداشته است.

این مسئول منابع طبیعی به جزئیات این حادثه اشاره کرد و گفت:بعد از هجوم سیلاب به سمت آغل یا به اصطلاح کال، ۵۴ رأس میش زائیده (۱۰۸ رأس)، ۱۲ بز زائیده (۲۴ رأس)، یک رأس بزغاله، یک رأس تَکه (نَر بز)، دو رأس قوچ، ۶ رأس کلار بُز و یک الاغ در سیلاب گرفتار و در نهایت تلف شدند. 
 
انتهای پیام/م 
 

تلف شدن گوسفندان براثر سیل در عشین انارک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.