تلاش برای منع حجاب اسلامی برای شغل‌های عمومی در ایالت کبک کانادا

نمایندگان پارلمان ایالتی کبک کانادا طرحی را پیشنهاد دادند که در آن معلمان مدارس، قضات، افسران پلیس و دیگر کارمندان بخش عمومی از پوشیدن هرگونه نماد مذهبی از جمله روسری برای زنان مسلمان منع می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان پارلمان ایالتی کبک کانادا روز پنجشنبه طرحی را پیشنهاد دادند که در آن معلمان مدارس، قضات، افسران پلیس و دیگر کارمندان بخش عمومی از پوشیدن هرگونه نماد مذهبی از جمله روسری برای زنان مسلمان منع می‌شوند.

با توجه به اکثریت جناح راست در پارلمان ایالتی کبک، انتظار می‌رود این طرح به تصویب برسد.

طرفداران حقوق بشر با حمله به این طرح آن را نقض آزادی مذهبی دانسته و تاکید کردند که این طرح با تصویر کانادا به عنوان یک کشور آزاد و چند فرهنگی در تضاد است.

«شهد سلمان» وکیل جوانی که حجاب اسلامی دارد و در دهه ۱۹۸۰ از عراق به کبک کانادا مهاجرت کرده معتقد است هر فرد جوانی که تمایل داشته باشد تا وکیل، معلم یا افسر پلیس شود و بخواهد روسری بپوشد به این فکر خواهد افتاد که هیچ آینده‌ای در این ایالت ندارد و باید از کبک خارج شود.

وی افزود: «این موضوع باعث ایجاد دو طبقه از شهروندان در این ایالت شده و این اقدام منعکس کننده کبک و کانادایی نیست که والدین من برای فرزندانشان انتخاب کردند.»

انتهای  پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اسلام ستیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار