اسکان یک میلیون و ۴۴۲ هزار نفر مهمان نوروزی در مدارس فارس

مدیر کل آموزش وپرورش فارس از پذیرش و اسکان یک میلیون و ۴۴۲ هزار نفر مهمان نوروزی تاصبح نهم فروردین۹۸ در مدارس و اماکن وابسته به اموزش و پرورش فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عسگر نجفی رئیس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش فارس گفت: از ۲۸ اسفند پارسال تا جمعه نهم فروردین ماه جاری افزون بر ۴۸۰ هزار مسافر نوروزی در قالب ۱۳۳ هزار و پانصد خانواده در مدارس و دیگر اماکن این اداره کل اسکان داده شدند.

وی افزود: با احتساب مدت اقامت، نزدیک به یک میلیون و ۴۴۲ هزار نفر روز اسکان میهمانان نوروزی در مدارس فارس صورت گرفته است.

وی افزود: ۶۸ پایگاه در استان فارس و پنج پایگاه استقبال و پذیرش میهمانان نوروزی فرهنگی در شیراز دایر شده است.

نجفی ادامه داد: در نوروز ۹۸، اسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در استان فارس و شیراز در سه گروه 'ویژه، الف. و ب' شامل ۵۰۰ کلاس در گروه ویژه، پنج هزار کلاس در گروه الف. و ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس در گروه ب. درحال انجام است.

رئیس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: خوابگاه‌های دانش آموزی و دانشجویی محل اسکان گروه ویژه با امکانات تختخواب، پتو، فرش، یخچال، تلویزیون و حمام، مدارس و کلاس‌ها گروه الف. با تمامی امکانات به جز تختخواب و گاهی تلویزیون است و در گروه ب. نیز امکانات یخچال و تلویزیون به صورت مشترک وجود دارد و سایر امکانات به جز تخت خواب در اختیار مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی است.

وی بیان کرد: سه هزار نفر عوامل اجرایی از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین آماده پذیرش و استقبال واسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در مدارس و اماکن متعلق به آموزش وپرورش استان خواهند بود و فعالیت ستاد اسکان در آموزش وپرورش فارس به صورت شبانه روزی است.

نجفی تصریح کرد: در سیل اخیر شیراز سایر مدارس هم سریعاً به امکانات اولیه تجهیز شدند و آمادگی اسکان یافتند که از برخی نیز استفاده شد.
انتهای پیام/م

مدارس فارس میزبان مسافران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار