موزه محلی سرباز مکانی خاطره انگیز برای گردشگران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرباز گفت: موزه محلی این شهرستان با اشیاء مختلف تاریخی و باستانی کشف شده و صنایع دستی هنر زنان و مردان بلوچ مکانی خاطره انگیز برای گردشگران نوروزی است.

موزه محلی سرباز مکانی خاطره انگیز برای گردشگرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، خلیل نبات زئی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرباز اظهار داشت: موزه محلی سرباز با هدف معرفی و نمایش آثار تاریخی، جذابیت‌های گردشگری و فرهنگی منطقه در شهر کلات سرباز و در ساختمان قدیمی پست دایر شده است.

وی افزود: در موزه محلی سرباز ۴۰ شیء تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از میلاد کشف شده از محوطه‌های باستانی بلوچستان، اشیا مردم شناسی، آثار صنایع دستی زنان و مردان بلوچ و تصاویری از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری و آثار اهدایی مردمان فرهنگ مدار سرباز مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرباز گفت: اداره قدیم پست یکی از آثار شاخص این شهرستان در زمان پهلوی دوم ساخته شده که بعد از پیگیری‌های لازم از سوی میراث فرهنگی قسمتی از آن در سال ۱۳۹۲ بازسازی و به عنوان موزه محلی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: سرباز دارای مناطق و مناظر بسیار زیبای طبیعی، تاریخی و باستانی فراوانیست که برای هر گردشگر جذاب و دیدنی است.

نبات زئی کوه روک در بخش پارود واقع در شمال روستای بریسک را از جمله مناطق دیدنی و تماشایی سرباز عنوان کرد و افزود: در محدوده این کوه دره‌ای بسیار زیبا به طول ۲۰ کیلومتر با آبشار‌های طبیعی و مناظر چشم نواز وجود دارد که تماشای آن خاطره‌ای ماندگار را در ذهن ثبت می‌کند.

وی ادامه داد: شهرستان سرباز دارای ۱۲۰ کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان است و از شمال به شهرستان‌های ایرانشهر و سیب وسوران، از جنوب به شهرستان چابهار، از مغرب به شهرستان قصرقند و از مشرق به مرز مشترک با پاکستان متصل است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرباز گفت: این شهرستان دارای بیش از ۷۵۰ روستای بزرگ و کوچک است که بعضی از این روستا‌ها ساختار خاصی به لحاظ خانه سازی دارند.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن خانه‌های مردم روستایی در حاشیه رودخانه ها، دره‌ها و باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در کنار هم جلوه‌ای از زیبایی‌های خالق بی همتا را در این منطقه ترسیم کرده است.

نبات زئی بیان کرد: دره سرسبز و رودخانه همیشه جاری سرباز ۲ شگفتی طبیعت این منطقه بشمار می‌روند که آدمی را مجذوب زیبایی‌های خود می‌کنند.

وی گفت: تمامی تمهیدات و تدابیر لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان سرباز در نظر گرفته شده است.

شهرستان سرباز با مرکزیت راسک در حدود ۵۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان و در مسیر ایرانشهر به چابهار واقع شده است.

انتهای پیام/ع

موزه محلی سرباز مکانی خاطره انگیز برای گردشگران

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار