آیت الله دری نجف آبادی:

اگر رونق تولید باشد فرار از مسئولیت، تنبلی و تن پروری به وجود نمی‌آید

دومین نماز جمعه سال ۹۸ در تاریخ نهم فروردین در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار شد.

رونق تولید اگر باشد فرار از مسئولیت و تنبلی و تن پروری به وجود نمی‌آید.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه اراک نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه اراک گفت: اگر رونق تولید باشد فرار از مسئولیت و تنبلی و تن پروری به وجود نمی‌آید و همانطور که رهبری گفتند نباید در برابر آمریکا خودباخته و در برابر حوادث منفعل نباشیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه همه زندگی شجاعت و مجاهدت و غیرت و فداکاری است افزود: ادارات باید فعال باشند و مسئولان باید هوشیارانه عمل کنندوکار‌ها باید کارشناسی باشد نباید در آبراه شیراز بزرگراه ساخته می‌شد و باید در آق قلا راه آهن طوری ساخته می‌شد که به روان شدن سیل کمک کند.

وی تصریح کرد: در طول یک شبانه روز ۹۰ میلی متر باران آمده در حالی که پارسال فقط ۲۰ میلی متر آمده پس ما باید شکرگزار خدا باشیم. آنوقت بعضی انسان‌ها وجود خدا را انکار می‌کنند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: ۳۳ حادثه از کل حوادث طبیعی دنیا در ایران امکان اتفاق دارد لذا تمام دستگاه‌ها همیشه باید در حالت آماده باش باشند و دوره‌های آموزشی برگزار کنند و امروز که سیل آمده و همگی کمک کردند از همه تشکر میکنم و به حادثه زده‌ها تسلیت عرض میکنم.

وی بیان کرد هلال احمر همیشه در حوادث از زمان جنگ گرفته تا همین امروز حضور داشته و هرگونه جمع آوری کمک‌ها توسط خیریه‌ها و اشخاص ممنوع است و و پیشنهاد می‌کنیم کمک‌ها به صورت وجوه نقدی به شماره حساب ۹۹۹۹۹ واریز شود و با هم همدلی و تعامل داشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: رئیس جمعیت هلال احمر گفته کمک‌های زیادی از استان مرکزی به حساب شان واریز شده است. ستاد مردمی اراک جنبش حمایتی انجام دادند و گروه امدادی ۴۰ نفره در حالت آماده باش متشکل از روحانیون و بسیجیان است

نجات یک انسان، نجات همه انسان‌ها است.

وی تاکید کرد: اسلام پیروانش را به حمایت اجتماعی دعوت کرده و مسئول کرده که در خدمات اجتماعی فعال باشیم و بزرگان ما در کمک کردن پیشرو بودند و پیامبر خودشان هم در کار خیر از همه سبقت می‌گرفتند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: آیه قرآن است که کسی که یک انسان را بکشد همه را کشته و اگر یک نفر را احیا کند همه را احیا کرده است. چه نجات از حوادث طبیعی چه نجات از گمراهی و چه پزشک و پرستار که یک نفر را از مرگ نجات میدهد.

نماینده، ولی فقیه افزود: آخرین آیات سوره بقره انفاق در راه خدا را گفته است و تشویق کرده بدون منت و اذیت و آزار کار خیر انجام دهید و از ربا نهی شده است.

خوشحال کردن برادران دینی خوشحال کردن معصومین است

وی ادامه داد: نگذاریم حادثه‌ای از یک خار کوچک گرفته تا سیل و زلزله برای اتفاق بیفتد و کاری کنیم برادرانمان خوشحال شوند لبخند بر روی لبهایش بنشیندو خوشحال کردن برادران دینی خوشحال کردن معصومین است.

نماینده، ولی فقیه گفت: در این هفته ۳ مناسبت با ارزش داریم، دوشنبه شهادت موسی بن الجعفر چهارشنبه روز بعثت پیامبر اکرم و سومین مناسبت دوشنبه روز جمهوری اسلامی ایران است که مردم پای صندوق‌های رای رفتند و به جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

انتهای پیام / م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.