نماینده ولی فقیه استان گلستان گفت: می توانستیم حادثه سیل بزرگ استان را با برنامه ریزی کنترل کنیم و از خسارتهای بوجود آمده جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه گلستان و امام جمعه گرگان در نماز وحدت آفرین جمعه گفت: سیل گلستان بسیار گسترده و عظیم است که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده که طی ۷۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

آیت الله نور مفیدی افزود: می‌شد این سیل را با برنامه ریزی و تمهیدات لازم پیشگیری کرد و هم مسئولان و حتی برخی از مردم هم در پیدایش این حادثه تاثیر گذار بودند.

وی گفت:عوامل متعددی مانند تجاوز به حریم رودخانه ها، ساخت و ساز‌های غیر مجاز ، لایروبی نکردن رودخانه‌ها و محاسبه نکردن دقیق در ساخت سد‌ها و تصرف کانال‌ها و مسیر‌های هدایت آب برای کشاورزی زمینه ساز این سیل شد.

وی ادامه داد:بسیاری از رودخانه‌های استان به دلیل رسوب زیاد و لایروبی نشدن با بارش باران سرریز و راهی زمین‌های کشاورزی و خانه‌های مردم شد.

امام جمعه گرگان افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و دستور مقام معظم رهبری همه دستگاه و نیرو‌های برای امداد رسانی حضور یافتند و همت نیروی مردمی را هم نباید فراموش کرد.

وی در پایان افزود: امیدواریم با همت مردم و مسئولان وضعیت استان بهتر و مردم سیل زده به زندگی آرام خود بر گردند.

انتهای پیام /گ
 

صحبت های نماینده ولی فقیه در نماز جمعه

برچسب ها: نماز جمعه ، گرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۲۳:۳۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
اون نمایندگانی هم که مخالف انتقال اب به دشت سمنان بودند باید پاسخگو باشند. همچنین نمایندگان خوزستان و فارس باید جواب بدهند این اب بهتر نبود بچای ریخته شدن در خلیج فارس و ویرانی با مدیریت صحیح به شهرهای دیگه داده می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
فقط باید مسئولان به داد برسن