برگزاری پنجمین همایش شعر نوروزی در بافران نایین

دبیر انجمن ادبی نیستان بافران گفت: پنجمین همایش شعر نوروزی با حضور نویسندگان، سخنواران و هنرمندان در مجتمع بقیه اله این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا عرب بافرانی دبیر انجمن ادبی نیستان بافران گفت: همایش نوروزی شعر و موسیقی نیستان بافران که جزء تقویم فرهنگی شهرستان نایین محسوب شده و سنت حسنه‌ای است که هر سال مقارن با آغازین روز‌های سال نو در مجتمع بقیه اله بافران برگزار شد.

 
به گفته دبیر انجمن ادبی نیستان بافران، در این همایش بیش از ۲۰ نفر از شاعران و هنرمندان طراز اول شهرستان حضور داشتند.
وی هدف از برگزاری همایش را تعالی فرهنگ و ادب دانست و گفت: همراهی و اجرای گروه موسیقی آوای دل همراه با شاعران جلوه خاصی به این همایش داد.
 
عرب بافرانی با بیان این‌که نقش شعرا در حفظ اصالت‌های ملی، میراث و ادبیات مهم و سازنده است، بیان نمود: شعرا و سرایندگان شعر بومی با فکر و قلم خود و آشنایی با لهجه، زبان، در بیان آداب، رسوم و سنن، توانایی‌ها، رفتار، آموزش و اقتصاد سهم بسزایی دارند و ادای دین می‌کنند.
 
عضو شورای اسلامی بافران در پایان گفت: در سال رونق تولید، برنامه‌های انجمن ادبی نیستان در راستای منویات مقام معظم رهبری با جدیت و متناسب با افزایش روحیه و ایجاد فضای امید و شور اجتماعی و همچنین برگزاری همایش در مناسبت‌های مختلف در سال خواهد بود.
 
تجلیل از فعالان فرهنگی بافران حسین شهریاری و محمود امامی با حضور نماینده شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک، معاون فرماندار و مسوولان شهربافران از قسمت‌های ابتکاری این همایش بود که با حمایت شورای اسلامی و شهرداری بافران، هیات مدیره بنیاد خیریه بقیه الله (عج) , مدیریت کتابخانه عمومی نیستانی بافران و کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین علیه السلام مسجد بابا شیخعلی برگزار شد.

انتهای پیام/م 
 

برگزاری همایش شعر نوروزی در بافران نایین

برچسب ها: شعر ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام ، باعث افتخاره که به اهالی هنر و قلم بها داده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
چرا این گونه همایش ها در استان برگزار نمیشه