استقبال گردشگران نوروزی از اقامتگاه‌های بوم گردی کلیبر و خداآفرین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از استقبال چشمگیر گردشگران نوروزی ۹۸ از اقامتگاه‌های بوم گردی کلیبر و خداآفرین خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدارمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در بازدید از مناطق گردشگری کلیبر اظهار داشت: شهرستان‌های " کلیبر" و " خداآفرین" به واسطه ظرفیت‌های مختلف گردشگری اعم از طبیعت‌گردی، وجود آثار تاریخی، جنگل‌های سرسبز و خوش آب و هوای منطقه ارسباران، اماکن زیارتی، آب گرم معدنی و صنایع‌دستی همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی استان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به میزان اقامت گردشگران نوروز ۹۸ در این شهرستان‌ها، افزود: شهرستان کلیبر و خداآفرین از نخستین روز سال ۹۸ تا پایان روز نهم فروردین پذیرای ۱۱ هزار و ۵۴۱ گردشگر در مراکز اقامتی خود اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، و اقامتگاه‌های بوم گردی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت اقامتگاه‌های بوم گردی و اقامت گزینی گردشگران در این مکان‌ها و آشنایی بیشتر گردشگران با فرهنگ اصیل روستایی منطقه، ادامه داد: شهرستان کلیبر و خداآفرین به واسطه قرار گرفتن در منطقه‌ای خوش آب و هوا در ارسباران با ۸۵ اقامتگاه بوم گردی نوروز امسال نیز همچون سنوات گذشته پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، بطوریکه اقامتگاه‌های این منطقه تا پایان روز نهم فروردین میزبان ۴ هزار و ۱۰۵ گردشگر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی ۹۸ از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی این منطقه، اظهار داشت: از نخستین روز سال ۹۸ تا پایان روز نهم فروردین از اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین ۵۲ هزار و ۱۵۰ مورد بازدید به عمل آمده است.

آبدار در پایان به نظارت مستمر تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی نوروز شهرستان بر عملکرد مراکز خدماتی نیز اشاره کرد و گفت: تیم‌های نظارتی استان و شهرستان، طی روز‌های اعلام شده، از مراکز اقامتی، پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز، ۱۶۱ فقره بازدید به عمل آورده‌اند.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان کلیبر و خدا آفرین پذیرای ۱۱ هزار و ۵۴۱ گردشگر در مراکز اقامتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار