به همت دهیار روستای نیستانک نایین جشنواره نوروزی غذا‌های محلی و خانگی ۱۵ فروردین ماه ۹۸ برگزار میشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام حسن یاسینی، دهیار و مسئول برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره به همت بانوان نیستانک نایین، با عنوان جشنواره نوروزی غذا‌های محلی نایین با عرضه ۱۰ نوع غذای محلی و ۴ نوع نان محلی، ترشیجات و انواع خوراکی‌ها و... با مشارکت فعال بیش از ۲۰ نفر از بانوان در نیستانک نایین برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسن یاسینی بیان کرد: از جمله غذا‌های این جشنواره کله جوش، انواع آش، انواع آش جو، ترخینه دوغ، کشک و بادمجان و... میباشد.

وی افزود:نکته قابل توجه در این بازارچه، نقش آفرینی فعالانه بانوان به منظور ترویج فرهنگ مشارکت و تمرین کار جمعی و نیروسازی برای فعالیت‌های فرهنگی در آینده است.

یاسینی با اشاره به نان‌های قابل عرضه در این جشنواره تاکید کرد:با شروع فصل بهار و با توجه به بارندگی در دشت و صحرا، گیاهی با اسم کُلاسیر می‌روید که از این گیاه برای پخت نانی معروف به هُشوا استفاده می‌شود. نان‌های دیگر قابل عرضه در این جشنواره، نان سیب زمینی با سبزی، نان پیازچه با سیب زمینی و نان روغنی می‌باشد.


مسئول برگزاری جشنواره غذا‌های محلی نیستانک نایین تصریح کرد: در این جشنواره انواع غذا‌های محلی و خانگی که توسط بانوان روستا تهیه خواهد شد از قبیل: آش‌ها، ترشیجات، انواع نان، کیک‌های خانگی، دسر‌ها و... خواهد بود.

انتهای پیام/م 

 

جشنواره‌ نوروزی غذاهای محلی و خانگی در نیستانک نايین برگزار می شود

برچسب ها: نوروز98 ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.