حفاظت بیشتر از دو منطقه حساس شهر کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خواستار حفاظت بیشتر از دو منطقه حساس شهر کرمانشاه شامل تکیه معاون‌الملک و پالایشگاه در برابر سیلاب احتمالی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که امروز (۱۰ فروردین) برگزار شد، با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های شدید طی چند روز آینده، گفت : در چند نقطه شهر آسیب پذیری بیشتری داریم که یکی از مهمترین آن‌ها شهرک امام (ره) و همچنین تقاطع مدافعین حرم است.

وی با بیان اینکه خطر در محدوده مناطق پایین دست سراب قنبر نیز وجود دارد، گفت : در محدوده سراب قنبر درختان خشکی داریم که در زمان بارندگی شدید با سیلاب حمل شده و در پایین دست مسیر آبشوران را مسدود خواهد کرد و باید فکری به حال این موضوع کرد.

بالایی با بیان اینکه دو منطقه حساس شهر شامل پالایشگاه و تکیه معاون الملک در معرض خطر هستند، تاکید کرد: باید اقدامات لازم برای حفاظت از این دو بخش انجام شود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه تدابیر لازم برای تامین برق برای مراکز حیاتی و واحد‌های خدمت‌رسان نیز انجام شده است.

وی از تامین برق مورد نیازخبازی‌های استان هم خبر داد که بدون وقفه پخت نان را برای مردم انجام دهند.

 

 

انتهای پیام/د

در چند نقطه شهر آسیب پذیری بیشتری داریم

 

 

در ادامه مهرداد سالاری معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: میراث فرهنگی کرمانشاه موظف است از تمام ابنیه تاریخی و با ارزش در برابر سیلاب حفاظت کند.

وی بر لزوم حفاظت از ابنیه تاریخی و باارزش که در معرض خطر سیلاب قرار دارند تاکید کرد و ادامه داد: میراث فرهنگی باید با تمام امکانات از این ابنیه حفاظت کند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: پل‌هایی که ممکن است در مسیر عبور آب مانع ایجاد کنند نیز باید جمع‌آوری شود.

سالاری با اشاره به لزوم نوارکشی حاشیه رودخانه "چم‌بشیر" برای اعلام خطر به مردم، افزود: این کار هنوز انجام نشده است.

وی خواستار همکاری بیشتری بنیاد مسکن برای جابجایی خانه‌هایی شد که در معرض خطر سیل قرار دارند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از ادارات و دستگاه‌ها هم خواست موتور برق‌های اضطراری خود را آماده کنند و گفت: در برخی از مراکز اداری و تجاری ترانس‌های برق در سطح پایین قرار دارد که می‌تواند خطر برق گرفتگی ایجاد کند و باید مراقب آن بود.

کانکس زلزله زدگان جابجا شود

همچنین فرهاد تجری نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب خواستار توجه ویژه به مناطقی شد که از بارندگی‌های قبلی هم دچار خسارت شدند و هنوز درگیر مشکل هستند.

وی افزود: در برخی از روستا‌ها هنوز قطعی آب داریم.

تجری تاکید کرد: کانکس‌ها و چادر‌های زلزله زدگان نیز باید از نواحی حادثه‌خیز جابجا و به خوبی مدیریت شود

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار