ساماندهی گروه های جهادی برای مقابله با سیلاب احتمالی

فرماندار ویژه آبادان گفت: ۲۵۰ نفر از گروه‌های جهادی در قالب تیم‌های ۲۰ نفره به همراه دهیاران در مسیر رودخانه‌های بهمنشیر و اروندرود ساماندهی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان شنبه شب در جلسه ستاد بحران شهرستان آبادان در بخشداری اروندکنار گفت:آب از پشت سد‌های دز و کرخه رهاسازی شده و احتمال سیلاب وجود دارد لذا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود:۱۲ نهر در بخش اروندکنار که وضعیت بحرانی دارند بین دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی تقسیم شدند و تجهیزات و امکانات لازم نیز در بین آن‌ها تقسیم شده است.

فرماندار ویژه آبادان خروج هرگونه ادوات راهداری و سنگین از شهرستان آبادان را تا پایان وضعیت اضطراری ممنوع اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی از خروج وسایل سنگین از آبادان جلوگیری می‌کند.

موسوی افزود:ولی الان شهرستان آبادان به لحظه وضعیت انهار و رودخانه‌های محلی را رصد و گزارش دهند و در صورت وضعیت بحرانی نسبت به تخلیه اهالی اقدام کنند.

وی گفت: ۲۰ قایق از اروندکنار به برای کمک به مناطق بحرانی از سیل به اهواز ارسال شده است.

فرماندار آبادان به فعالیت ۱۷ وسیله و ادوات راهداری در اروندکنار اشاره کرد و افزود: روزانه ۶ هزار لیتر گازاییل اختیار شهرداری لروندکناردبرای توزیع بین وسایل نقلیه معین قرار می‌گیرد.

جلیل مختار یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:برای جلوگیری از نفوذ آب به زمین‌ها لازم است انهار منشعب از اروندرود بسته شوند.

وی افزود: با بسته شدن آن‌ها مشکل طغیان آب ناشی از سیلاب گرفته می‌شود.

انتهای پیام / د

مقابله با سیلاب احتمالی  

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.